A Forma-1-ben még 2022-ben, az új technikai szabályok bevezetésekor váltottak 13 colos kerekekről 18 colosakra, ám az új generációs versenyautók egyik fő problémáját a jelentős súlynövekedés okozta az elmúlt években. Éppen ezért 2026-ra, az újbóli szabályváltoztatások idejére szeretnék jelentősen csökkenteni a versenygépek tömegét, ennek kapcsán merült fel, hogy 16 colos kerekeket használnának.
A javaslat ellen volt viszont a Pirelli, az olasz gumigyártó több okból sem szeretné a változtatást, hiszen jelentősen át kellene alakítani a gyártási folyamatokat, ráadásul 2025-ben egy rendkívül komoly tesztprogramot kellene tető alá hoznia az új szabályoknak megfelelően átalakított „öszvérautókkal”. Az újbóli változtatás ráadásul jó eséllyel a csapatok számára is komoly kihívásokat okozna.
A 2026-os szabályokról nemrégiben a technikai bizottság ülésén értekeztek a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), és bár hivatalosan nem közöltek információkat a meetinggel kapcsolatban, a hírek szerint megállapodás született arról, hogy 2026 után is maradnak a 18 colos kerekek az F1-ben — a gumik mérete és formája viszont kis mértékben módosul.
„Közel vagyunk a méretek véglegesítéséhez” — mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke a Motorsport.com című internetes portálnak. „Nyilvánvaló, hogy amikor megtervezünk egy kereket, figyelembe kell venni a teljes csomagot: a fékeket, a kereket, a felfüggesztést és a gumit — szóval úgy hiszem, közel vagyunk a végleges méretekhez.”
„Módosítanunk kell, mert az új autó más, és akárhogy is, de kisebb gumit kell terveznünk. A diskurzus a 16 és a 18 colos abroncsok között folyt. Mi azt preferáljuk, hogy maradjunk a 18 colos gumiknál. Úgy hiszem, valódi érvek szólnak emellett — kisebb gumikkal, de ugyanakkora felnivel.”