A német istálló jelenleg 40 pontos hátrányban van a Red Bull-lal szemben a tabellán, Toto Wolff pedig Spielbergben úgy fogalmazott, az idei évben már nem lesznek fejlesztéseik, hiszen minden energiájukkal a 2022-es autó fejlesztésére fókuszálnak.
James Allison, az istálló technikai igazgatója ugyanakkor elárulta, vannak még fejlesztések érkezőben, ezek a soron következő versenyeken kerülnek majd bevetésre.
„Lesz számos dolog, melyek gyorsabbá fogják tenni az autónkat a következő versenyeken, és reméljük, hogy hatékonynak bizonyulnak” – mondta a szakember.
Arra a kérdésre, hogy állítása mennyire áll ellentétben azzal, amit Wolff nyilatkozott hétvégén, Allison kifejtette: „Nem gondolom, hogy van ellentmondás a két dolog között. És nem hiszem, hogy Toto egészen pontosan ezt mondta.”
„Amire Toto rámutatott, hogy a jövő évi szabályok jelentősek és hajmeresztőek, és rengeteg figyelmet igényelnek. Szóval a gyárban már javarészt a jövő év áll középpontban, a jövő évi teljesítmény feltérképezése.”
„De ez nem jelenti azt, hogy ezen fókuszváltás előttről nem maradtak dolgok a gépezetben. Ráadásul mi csak az egyik gyár vagyunk a kettőből, ott van még a motorrészleg is, és még az erőforrás tekintetében is várható némi plusz.”
„Szóval várható még néhány aerodinamikai változás. És reméljük, hogy az erőforrás tekintetében is tudunk javulni egy kicsit, illetve néhány olyan dolgon, ami nem annyira rendezett, mint szeretnénk.”
Allison kifejtette, nagyban megnehezíti a dolgukat idén az, hogy változtattak a padlólemezre vonatkozó szabályokon, melyek miatt jelentősen csökkent a leszorítóerő.
„Amióta a gumik óvása érdekében bevezették ezeket az aerodinamikai változtatásokat, pokolian nehéz megtalálnunk azt a fajta teljesítménynövekedési arányt, amellyel korábban találkoztunk. Szóval ez megnehezítette az életünket.”