Ahogyan arról az elmúlt hétvégén beszámoltunk, jó esély van arra, hogy a következő idénytől kezdődően új pontrendszert vezetnek be a királykategóriában: a tervek szerint az eddigi 10 helyett 2025-től már 12 versenyző kap pontot, a 8. helytől lefelé pedig több egységet osztanának ki, mint a jelenlegi rendszerben.
Úgy tudni, a változtatás a kisebb csapatok lobbija miatt történik, jelenleg ugyanis akkora különbség alakult ki a mezőny első és második fele között, és olyan megbízhatóvá váltak az F1-es autók, hogy a hátsóbb traktusban versenyző istállóknak nehéz dolguk van a pontszerzés tekintetében.
Az F1 Bizottsága — tehát a csapatok, az FIA és a Forma-1 képviselői — ma egyeztetnek a kérdésben, ha pedig sikerült megállapodni a változtatásról, azt a Motorsport Világtanács (WMSC) hagyhatja jóvá.
„Nos, ez olyan, mint egy nagy sebre ragasztott sebtapasz, mondjuk így” — fogalmazott az Alpine versenyzője, Esteban Ocon. „Szerintem ez egy módja annak, hogy segítsünk a jelenlegi helyzeten. Határozottan működne, mert Kínában is pontokat szereztünk volna. De jobb’ szeretném, ha az élen versenyezhetnénk, és ha minden csapat közelebb lenne egymáshoz.”
„Azt gondolom, ki lehet azt mondani, hogy ez egy kis előrelépés abban, amit próbálunk elérni: hogy minden autó közelebb legyen egymáshoz.”
Egyetért Oconnal a Haas versenyzője, Kevin Magnussen is, sőt, ő még tovább menne: szerinte minden versenyzőnek pontot kellene osztani, hogy legyen miért küzdeni.
„Azt hiszem, ez jó lenne” — mondta a dán pilóta. „Talán mindenkinek pontokat kellene osztani, így mindig lenne miért harcolni. Nem változtatná meg a bajnokság végeredményét, de szerintem érdekesebbé tenné a küzdelmet az utolsó öt között.”
„Tehát járhatna 50 pont az 1 helyért, és aztán ez osztódna – talán ez jó ötlet. Valami, ami érdekessé tenné. Amikor a 16. vagy 14. helyért harcolsz, vagy valami hasonlóért, jó lenne, ha még mindig lenne miért küzdeni… valamiért harcolni. Most értelmetlennek tűnik.”