Lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon kiterjeszti az előzési zóna hosszát, miután az állítható hátsó szárnyaknak nem volt drasztikus hatása az évadnyitó melbourne-i viadalon.
Lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövő hétvégi Maláj Nagydíjon kiterjeszti az előzési zóna hosszát, miután az állítható hátsó szárnyaknak nem volt drasztikus hatása az évadnyitó melbourne-i viadalon.
A csapatok az idei évtől kezdődően használhatják az ún. DRS-rendszert, általában a versenypályák fő egyenesében. A barcelonai teszteket követően a szövetség úgy döntött, 600 méteres előzési zónát jelöl ki a rendszer használatára, mivel azonban az még gyerekcipőben jár, fenntartotta annak lehetőségét, hogy ezen versenyről-versenyre változtasson.
Ausztráliában például egy 867 méteres szakaszt jelölt ki az FIA, ám mivel ez már a célegyenesre ráfordító kanyar előtt elkezdődött, a versenyzők pedig csak az egyenesben aktiválták a rendszert, nem volt elég ahhoz, hogy drasztikusan megnövelje az előzések számát.
A neves forma-1-es szakíró, Adam Cooper értesülései szerint a szövetség Malajziában 700 méterben határozza meg a zóna hosszát, mely a sepangi pálya hosszú egyenesei miatt várhatóan hatékonyabb is lesz, mint Melbourne-ben. Itt egyébként az aszfaltcsík célegyenesében használhatják majd a rendszert a versenyzők, mivel a szövetség álláspontja szerint az ezzel párhuzamos egyenes egyébként is jó előzési lehetőségeket rejt magában.
Az FIA állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting megerősítette, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben több szakaszt is kijelölnek majd a DRS-rendszer használatára. A szakember mindazonáltal hozzátette, ez egy rendkívül komplex feladat.