Pedig a silverstone-i futam jól indult a címvédő számára: a rajtnál megelőzte Carlos Sainzot, pillanatokkal később azonban Guanyu Zhoz félelmetes balesete miatt piros zászlókkal megszakították a futamot.
„A lágy gumit választottuk a rajthoz, és mindenki elé került az első rajtnál, még a baleset előtt! Csodálkoztunk is, hogy miért nem engedtek minket a pole-ból indulni az újraindításkor” – mondta a Helmut Marko a ServusTV-nek. „Aztán relatíve jól alakult minden. Gyorsabbak voltunk a Ferrariknál, Sainz pedig kicsúszott a pályáról.”
Verstappen az élen harcolhatott, és át is vette a vezetést a hibázó Sainztól, ám nem sokkal később törmelékekre hajtott, ami miatt komoly károkat szenvedett autója. Marko elárulta, azt gondolták, a holland defektet kapott, így azonnal a bokszba hívták.
„Max első reakciója az volt: az autó nem kormányozható. Ilyenkor természetesen defektre gondol az ember. Behívtuk a bokszba, és láttuk, hogy nem ez volt a helyzet” – magyarázta a Red Bull tanácsadója, aki nyilatkozatában kicsit megdorgálta Verstappent is, amiért nem volt kellőképp higgadt az autóban.
„Verstappen olyan gyorsan és dühösen hajtott a bokszba, hogy elcseszte a jó garnitúra közepes keverékét, amikor rálépett a fékre. Ennek eredményeképp azt a szettet már nem tudtuk tovább használni. Ez egy hiba volt Verstappentől, de az adott helyzetben érthető.”
A Red Bull végül megállapította, Yuki Tsunoda AlphaTaurijának egy darabja ékelődött be Verstappen autójának padlólemeze alá, ez pedig komoly teljesítményvesztéssel járt.
„Vannak kameráink különböző pozíciókban, illetve számos szenzor. A mérnökeink megnéztek mindent, és megállapították, hogy az autóval biztonságosan lehet folytatni. Ezt kommunikáltuk is. Verstappen viszont üvöltötte, ’az autó kontrollálhatatlan, valami biztosan eltört’. Végül kiderült, hogy Yuki Tsunoda hátsó szárnyának egy darabja ékelődött be a Venturi-csatornákba, és 20 százalékos leszorítóerő-veszteséget okozott. Ez a köridőt tekintve mintegy másfél másodpercet jelent!”
Verstappen a sérült autóval sokat küszködött, ám remekül jött számára, amikor a futam utolsó harmadában Esteban Ocon leálló versenygépe miatt pályára küldték a biztonsági autót. Ezt megelőzően viszont a Red Bullnál azt is fontolgatták, hogy inkább kiállnak.
„A kemény gumikkal a probléma még rosszabb volt, mert Max úgy érezte, nincs leszorítóerő az autó elején sem. Fontolgattuk, hogy behívjuk őt, és kiállunk, hogy óvjuk a motort. De mivel még pontszerző helyen volt, úgy döntöttünk, nem tesszük meg, szóval folytattuk. Bizonyos alkatrészek hőmérséklete emelkedett, de szerencsére, amikor lágy gumikra váltottunk, jobb lett a helyzet.”
„Hála az égnek még volt ilyen gumink! Sokkal erősebb volt, és nyert is pár helyet, és a futam végén Mick Schumacherrel harcolt. Végül jó döntésnek bizonyult, hogy folytattunk, hiszen pontszerző helyen végeztünk, és nem voltak műszaki gondok sem.”
Verstappen végül a 7. helyen ért célba Silverstone-ban.