A Forma-1 versenyzési kultúrájának megismerése jelenti a kulcsot a Honda problémáinak megoldásához – ezt mondja a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier.
A Forma-1 versenyzési kultúrájának megismerése jelenti a kulcsot a Honda problémáinak megoldásához – ezt mondja a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier.
A japán gyártó V6-os erőforrásával a téli tesztidőszakban is komoly problémák akadtak, így a McLaren jóformán esélytelenül vág neki a 2017-es Forma-1-es világbajnokságnak.
Úgy tudni, a McLarennél kezd betelni a pohár, és állítólag már a Mercedest is felkeresték.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója azt mondja, a Hondánál nem sikerült felvenni a fejlesztési tempót, és megfelelően alkalmazkodni a versenyzési kultúrához.
„Egy dologra van szükségük, mégpedig arra, hogy megértsék az F1 versenyzési kultúráját, és integrálódjanak abba” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Hogy mit értek ez alatt? Azt, ahogyan viselkedünk a versenyzés tekintetében, és a Forma-1-ben mindent egy adott naptár irányít, vannak fix célok és dátumok, köridőbeli fejlődés. Mindig megpróbáljuk a legjobb megoldást választani – amilyen gyorsan csak lehet.”
„Ha egy autógyártó futtat egy adott projektet, ott lehet néhány hetes csúszás, és az még nem változtat a terméken, vagy az üzleti modellen. De a versenyzésben, ha nem hozol fejlesztéseket az első versenyre, sehol sem leszel. Ilyen a mentalitás a Forma-1-ben.”
„Egy beszállító esetében pedig, ha valamit egy hónap alatt csinálnak meg, a következő alkalommal már meglesz három hét alatt, majd pedig két hét alatt.”
„Többre értékeljük az időt, mint az elköltött pénzt. Itt teljesen más a hozzáállás, mint a világ más területein.”
Bár a Honda Milton Keynes-ben felépített magának egy központot, Boullier szerint az, hogy a gyártó fő bázisa Japánban van, nagyon megnehezíti a munkát.
„Ezért van a Mercedes központja Angliában, és azt gondolom, profitálnak a hajtáslánc tekintetében abból, hogy F1-es tapasztalattal rendelkező szakembereket alkalmaznak.”
„Lehet, hogy a mi beszállítóink kétszer annyit költenek, mint a Honda, de háromszor, négyszer, vagy akár ötször gyorsabbak. Minél inkább úgy viselkedsz, mint egy nagyvállalat, annál lassabb vagy, és annál kevésbé illesz a versenyzési kultúrába.”