A Red Bull Racing formajavulása szembeötlő, de a rivális McLaren-Mercedes szerint ez nem a dupla DRS-üknek köszönhető, sokkal inkább a komplett aerodinamikai csomagjuk javulásának.
A Red Bull Racing formajavulása szembeötlő, de a rivális McLaren-Mercedes szerint ez nem a dupla DRS-üknek köszönhető, sokkal inkább a komplett aerodinamikai csomagjuk javulásának.
„Tényleg nagyot léptek előre az autójukkal, de én kételkedem abban, hogy ez a dupla DRS-nek köszönhető. Kétlem, hogy ez a rendszer ennyit segítene. Inkább a fejlesztéseik összességében rejlik a válasz”- idézte az Autosport honlapja a McLaren technikai igazgatóját.
„Nehéz meghatározni, hogy vajon mennyit profitálnak a rendszerből. Érdekes, mert a legutóbbi három futamot teljesen más karakterisztikájú pályákon rendezték, és ezek közül kettőn használták a dupla DRS-t. A Lotus ugyanakkor sokat bajlódott a rendszerrel”- folytatta eszmefuttatását Paddy Lowe.
„Elenyésző lehet az a teljesítmény-növekedés, amit a rendszer eredményez, talán nem véletlen, hogy kevés autón látni ilyet. Amelyik autón van ilyen, azokon sok más fejlesztés is van. És amit aerodinamikailag nyersz, azt talán elveszted a pluszsúly miatt”- elemzett a szakember, aki szerint az F-csatornával együtt már hatékonyabb lenne a rendszer, de ugyebár azt az aerodinamikai elemet már betiltotta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A csapatok egyébként abban is megegyeztek, hogy jövőre a dupla DRS-t sem használják, amit jelenleg csak a Red Bull Racing és a Mercedes GP alkalmaz élesben, és a Lotus kísérletezett vele. Mivel jövőre úgy sem használhatják, Lowe szerint túl nagy energiát már nem fordítanak saját rendszerük fejlesztésére.