Nincsenek tervezési problémák a McLaren 2018-as versenyautójával, habár a brit istállót a második teszthéten is műszaki gondok hátráltatják.
A Renault-motoros MCL33-as miatt kedden kétszer is meg kellett szakítani piros zászlókkal a körözést Barcelonában egy elektronikus probléma, illetve egy hidraulikus szivárgás miatt.
Szerdán Fernando Alonso kezdte meg a munkát az új autóval, és egészen produktív munkát végzett délelőtt, egészen addig, amíg egy olajszivárgás miatt meg nem állt a pályán. A felmerült probléma miatt a McLaren rengeteg időt veszített, mivel ki kellett cserélni a Renault-motort az autóban.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója elárulta, nem magával a motorral volt gond, hanem az olajszivárgás miatt romlott el a V6-os erőforrás. A szakember elárulta, az akkumulátorral ezúttal nem voltak problémák, az ugyanis eltérő specifikációjú, mint a kedden használt.
A McLaren egyébként tisztességes köridőket futott a leglágyabb elérhető keverékkel, Boullier szerint azonban korai még az erőviszonyokról beszélni.
„Ez csak teszt. Ha megnézzük a köridőket, a Red Bull például tesztelt délelőtt az új közepes és új lágy gumikkal is. Fél másodperccel voltak csak gyorsabbak, szóval nincs nagy különbség az aszfaltspecifikáció és a hőmérsékletek miatt.”
„És ahogy mondtam múlt héten is, vannak technikai okai annak, hogy miért ezekkel a gumikkal akarjuk tesztelni az autót.”
„A versenygépünk elromlott ma. Vannak kisebb gondok, amiket meg kell oldanunk, de ezek csak tesztek. Ez is része a folyamatnak.”
„Meg fogunk birkózni velük, és ez még csak egy új partnerség a Renault-val, teljesen új a csomagunk. Csak tesztek még – adjanak nekünk időt. Teljesen rendben van ez.”
A McLaren egyébként kutyafuttában módosított motorborításán is, hogy elkerülje azokat az égési problémákat, melyek az első tesztnapok során gondot okoztak, Boullier szerint azonban nincs probléma az autó tervezésével.
Arra a kérdésre, hogy a felmerült gondok kapcsolatban állnak-e azzal, hogy a McLaren autójának hátsó része meglehetősen szűkre szabott, a szakember így felelt: „Kétlem, hogy van kapcsolat.”
„Nyilván próbáljuk a legjobb autót tervezni, szóval magabiztosnak kell lennünk a koncepciót illetően, és egy új autó esetében bizonyítani kell, hogy működik-e a pályán, vagy sem.”
„Vannak finomítások, próbáljuk a legtöbbet kihozni az autóból, hogy a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményt nyújtsa. Finomhangolásnál tartunk, és a szivárgásnak semmi köze nincs ehhez.”
Boullier azt elismeri, az időveszteség megnehezíti a csapat dolgát.
„Próbálunk összeállítani egy tervet, és valahányszor pályaidőt veszítünk, változtatnunk kell ezen, és más dolgokra kell helyeznünk a hangsúlyt. Szóval bizonyos dolgokat nem fogunk tesztelni.”