A McLaren a problémákról: Adjanak nekünk időt!

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya
FORMULA 1 TEST DAYS, Fernando Alonso, supersoft, McLaren

Nincsenek tervezési problémák a McLaren 2018-as versenyautójával, habár a brit istállót a második teszthéten is műszaki gondok hátráltatják.

A Renault-motoros MCL33-as miatt kedden kétszer is meg kellett szakítani piros zászlókkal a körözést Barcelonában egy elektronikus probléma, illetve egy hidraulikus szivárgás miatt.

Szerdán Fernando Alonso kezdte meg a munkát az új autóval, és egészen produktív munkát végzett délelőtt, egészen addig, amíg egy olajszivárgás miatt meg nem állt a pályán. A felmerült probléma miatt a McLaren rengeteg időt veszített, mivel ki kellett cserélni a Renault-motort az autóban.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója elárulta, nem magával a motorral volt gond, hanem az olajszivárgás miatt romlott el a V6-os erőforrás. A szakember elárulta, az akkumulátorral ezúttal nem voltak problémák, az ugyanis eltérő specifikációjú, mint a kedden használt.

A McLaren egyébként tisztességes köridőket futott a leglágyabb elérhető keverékkel, Boullier szerint azonban korai még az erőviszonyokról beszélni.

„Ez csak teszt. Ha megnézzük a köridőket, a Red Bull például tesztelt délelőtt az új közepes és új lágy gumikkal is. Fél másodperccel voltak csak gyorsabbak, szóval nincs nagy különbség az aszfaltspecifikáció és a hőmérsékletek miatt.”

„És ahogy mondtam múlt héten is, vannak technikai okai annak, hogy miért ezekkel a gumikkal akarjuk tesztelni az autót.”

„A versenygépünk elromlott ma. Vannak kisebb gondok, amiket meg kell oldanunk, de ezek csak tesztek. Ez is része a folyamatnak.”

„Meg fogunk birkózni velük, és ez még csak egy új partnerség a Renault-val, teljesen új a csomagunk. Csak tesztek még – adjanak nekünk időt. Teljesen rendben van ez.”

A McLaren egyébként kutyafuttában módosított motorborításán is, hogy elkerülje azokat az égési problémákat, melyek az első tesztnapok során gondot okoztak, Boullier szerint azonban nincs probléma az autó tervezésével.

Arra a kérdésre, hogy a felmerült gondok kapcsolatban állnak-e azzal, hogy a McLaren autójának hátsó része meglehetősen szűkre szabott, a szakember így felelt: „Kétlem, hogy van kapcsolat.”

„Nyilván próbáljuk a legjobb autót tervezni, szóval magabiztosnak kell lennünk a koncepciót illetően, és egy új autó esetében bizonyítani kell, hogy működik-e a pályán, vagy sem.”

„Vannak finomítások, próbáljuk a legtöbbet kihozni az autóból, hogy a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményt nyújtsa. Finomhangolásnál tartunk, és a szivárgásnak semmi köze nincs ehhez.”

Boullier azt elismeri, az időveszteség megnehezíti a csapat dolgát.

„Próbálunk összeállítani egy tervet, és valahányszor pályaidőt veszítünk, változtatnunk kell ezen, és más dolgokra kell helyeznünk a hangsúlyt. Szóval bizonyos dolgokat nem fogunk tesztelni.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS