A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően megerősítette, csapata legnagyobb aggodalma a pocsék megbízhatóság, nem pedig autóik és versenyzőik sebessége.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően megerősítette, csapata legnagyobb aggodalma a pocsék megbízhatóság, nem pedig autóik és versenyzőik sebessége.
Az olasz gárda abszolút favoritként érkezett meg a szezon első versenyének helyet adó Melbourne-be, ahol megkezdődött számára a rémálom.
A Ferrari már az időmérő edzésen problémákkal küszködött, Kimi Raikkönen nem tudta befejezni a tréninget, miközben a nagy rivális McLaren pilótái kiválóan teljesítettek.
A verseny sem alakult túl fényesen, ahol a Ferrari mindkét versenyzője technikai probléma miatt kiesett.
Raikkönen végül Rubens Barrichello kizárását követően megmentett egy világbajnoki pontocskát csapatának, ám a Ferrari abszolút csalódottan hagyta el Ausztráliát.
Mindezek ellenére Domenicali ígéri, csapata mindenért visszavág a hétvégén megrendezésre kerülő Maláj Nagydíjon.
“Már a szezon elején hangoztattuk, hogy a megbízhatóság kulcsszerepet kap az idei évben, és két motorhiba egy verseny alatt elfogadhatatlan” – mondta a szakember, aki az idei évben vette át Jean Todt helyét a Ferrari élén. “Mielőbb reagálnunk kell a kialakult helyzetre, és meg kell tudnunk, mi volt a probléma.”
A Ferrari volt az egyik legmegbízhatóbb csapata a Forma-1-nek, ám az elmúlt két évben többször a technika hátráltatta a versenyzőket.
Domanicali ugyan pontos magyarázatot még nem tudott adni a történtekre, ám gyanítja, hogy az egységesített elektronika (SECU) bevezetésének is köze lehet a mélyrepüléshez.
“A megbízhatóság a legfontosabb. Sajnálatos módon, ha jól emlékszem vissza, akkor a 2006-os idényt is két kieséssel kezdtük, azonban akkor a kemény munkának köszönhetően vissza tudtunk térni az élmezőnybe. A hétvégén motorproblémáink voltak, és a jelenlegi szabályok értelmében a váltóra is különös figyelmet kell fordítanunk.”
“És nem szabad elfelejteni, hogy az egységesített elektronikai rendszerrel még vannak problémáink, ugyanis eddig még nem értettük meg teljesen annak működését. Azon is dolgozunk, miként integráljuk be tökéletesen az autóba, így még sokat kell tanulnunk róla.”
“Megismétlem: még rengeteget kell dolgoznunk ezen a területen, de a kemény munka meghozza a gyümölcsét. Az világos, hogy nem lettük bolondok egyik versenyről a másikra. Természetesen mindent meg kell vizsgálnunk lépésről lépésre, hiszen ez egy borzalmas hétvége volt számunkra” – magyarázta Domenicali.