A patinás brit istálló gyenge formában vágott neki a 2023-as idénynek, miután új autójának fejlesztése során, még tavaly szeptemberben komplett irányváltásra kényszerült a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) módosított technikai szabályai miatt. A csapat rossz teljesítménye ennek is betudható, a wokingi központban azonban már gőzerővel készülnek azok az újítások, melyek remélhetőleg jó irányba terelik majd a csapatot.
Az első fejlesztési csomag várhatóan az április végi Azeri Nagydíjon debütál majd, a csapat a szezon során összesen három jelentősebb fejlesztési csomaggal tervez.
„Ami a bakui csomagunkat illeti, az csak az első lépés” – mondta Andrea Stella csapatfőnök Melbourne-ben. „Határozottan számítunk egy újabb jelentős fejlesztésre, ami az autó több területét fedi le, és jóval látványosabb is lesz. Ezt egyesek talán B-specifikációjú autónak nevezik majd. És aztán lesz egy újabb fejlesztési kör az év második felében, a nyári gyárleállás után.”
„Szóval három fő lépés lesz: Baku, aztán később még egy – konkrét dátumot nem tűznék ki, de a nyári leállás előtt –, majd még egy a gyárbezárás után.”
„Azt reméljük, hogy mindegyikkel nyerünk majd néhány tizedmásodpercet, ezért jóval reálisabb helyzetben lehetünk ahhoz, hogy elérjük céljainkat, és bekerüljünk a top 4-be az évad vége felé.”
A McLarennél nemrég jelentős átszervezéseket hajtottak végre: Andrea Stella technikai igazgató távozott, ám érkezett a Ferrarinál az elmúlt években kulcspozíciót betöltő David Sanchez. Ő egyike lesz majd azoknak, akik átveszik Key feladatait a továbbiakban. A csapatfőnök szerint pedig a nyár előtt érkező, B-specifikációjú McLarenhez már ő is hozzá tudja tenni a magáét.
„Az új vezetési modell is hatással lesz a teljesítményre, mivel fel fogja gyorsítani a fejlesztési rátát. Bakuban még nem látjuk ennek hatását, hiszen annak a tervezése, ami Bakuban érkezik, már két hónappal ezelőtt elkészült. De a következő körös fejlesztéseken már látszódnak a hatások.”