Míg tavaly 798 kg-ban minimalizálták a versenyautók súlyát, az idei technikai szabályzat szerint a gépek 2023-ban legalább 796 kg-ot kell, hogy nyomjanak. Ráadásul egyre valószínűbb, hogy a legtöbb istálló képes lesz a súlyhatár közelébe kerülni, így már nem lesznek annyira túlsúlyos versenyautók, mint az előző szezonban.
A RacingNews365.com című internetes portál értesülései szerint viszont jó esély van rá, hogy a szabálykönyvben meghatározott minimumsúlyt megemelik a világbajnoki évad kezdete előtt, úgy tudni ugyanis, hogy a Pirelli abroncsai idén nehezebbek lesznek az oldalfalak szerkezetének megerősítése miatt.
Az első gumik így várhatóan 500 grammal, míg a hátsók 200 grammal lesznek nehezebbek, összesen tehát 1,4 kg-mal az előző szezonhoz képest. A Forma-1 technikai szabályzatának 4.3-as cikkelye pedig azt írja, a versenyautók minimumsúlyára vonatkozó adatok módosíthatók abban az esetben, ha az abroncsok tömege változik.
A Forma-1-es csapatok február 23-25. között tartják majd kollektív tesztjüket Bahreinben, a világbajnoki évad pedig egy héttel később, március 5-én kezdődik ugyanezen a helyszínen.