Habár az elmúlt idényben csak harmadik lett a konstruktőrök versenyében, továbbra is a Ferrari csapata kapja a legtöbb pénzt a kereskedelmi jogdíjakból.
Habár az elmúlt idényben csak harmadik lett a konstruktőrök versenyében, továbbra is a Ferrari csapata kapja a legtöbb pénzt a kereskedelmi jogdíjakból.
A Formula One Management éves forgalma a számítások szerint 2016-ban mintegy 1,83 milliárd dollárra tehető, az alapul szolgáló bevételek pedig a becslések szerint 1,38 miliárd dollárnak feleltek meg. Utóbbi összeg 68 százalékát osztják fel a csapatok között.
A mintegy 940 millió dollárt áprilistól kezdik el kifizetni a csapatoknak egy 9 hónapos időszak során.
Hogy melyik istálló mennyi pénzt kap, az sok tényezőn múlik, beleértve az évad során nyújtott teljesítményt, korábbi sikereket, illetve egyéb különleges megállapodásokat.
A Ferrari például extra pénzt kap azért, mert a kezdetek óta a világbajnokság tagja, és a Williams igényt tart némi összegre “örökségi” okokból. A Red Bull pedig azért, mert elsőként írta alá 2020-ig érvényben lévő kétoldalú megállapodást.
A Motorsport.com számításai szerint továbbra is a Ferrari kapja a legtöbb pénzt, mintegy 180 millió dollárt. A második a Mercedes 171 millió dollárral, a harmadik a Red Bull 161 millióval.
A csapatok bevételei a 2016-os idény után:
1. Ferrari: 180 millió dollár
2. Mercedes: 171 millió dollár
3. Red Bull: 161 millió dollár
4. McLaren: 97 millió dollár
5. Williams: 79 millió dollár
6. Force India: 72 millió dollár
7. Toro Rosso: 59 millió dollár
8. Renault: 52 millió dollár
9. Sauber: 49 millió dollár
10. Haas: 19 millió dollár