A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy egyelőre még nem végleges a tavaly decemberben megszavazott pontrendszer, ugyanis számos más szabálymódosítás mellett, erről is beszélni fognak a Forma-1 Bizottság január végi ülésén.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy egyelőre még nem végleges a tavaly decemberben megszavazott pontrendszer, ugyanis számos más szabálymódosítás mellett, erről is beszélni fognak a Forma-1 Bizottság január végi ülésén.
Bár a Motorsport Világtanács decemberben jóváhagyta a csapatok képviselőiből álló F1 Bizottság javaslatát, miszerint a megnőtt rajtrácsra való tekintettel az első tíz kapjon pontokat az idei évtől, mégpedig 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztásban, változhat a rendszer.
Domenicali a Ferrari Wrooom rendezvényén elárulta, hogy lehetnek kisebb módosítások a pontrendszerben, hogy jobban díjazzák a futamgyőztest, és nagyobb legyen a pontkülönbség az első két helyezett között.
“A következő hetekben lesz néhány megbeszélés a szabályok, köztük a pontrendszer ügyében is” – mondta az olasz szakember. “Azonban nem csak erről fogunk tárgyalni, hanem a gumik használatáról, illetve a kötelező boxkiállások számáról is. Erre január végén kerül majd sor.”
Domenicali elmondása szerint a Forma-1 Bizottság nagy valószínűséggel a téli tesztek első napján, február elsején fog ülésezni Valenciában, ahol a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is jelen lesz.
“Ezt követően fogjuk vázolni a változtatásokat, de erről egyelőre nem tudok többet mondani. Az viszont biztos, hogy az időmérő rendszere nem változik, továbbra is három etap lesz, ám az elmúlt évekkel ellentétben, a tankolás betiltása miatt, az utolsó etap üres tankos lesz” – magyarázta.
“A gumik használatáról azonban még egyeztetni fogunk, hogy azokkal kell-e megkezdeni a versenyt, amikkel az utolsó etapot teljesítettük.”
A költségek további csökkentése is napirendre kerül majd, ám Domenicali úgy gondolja, hogy a tavalyi évben bevezetett szezonközi tesztkorlátozásról is beszélniük kell, ugyanis egyikük sem tartja helyesnek, hogy egy versenysportban ne lehessen tesztelni a bajnokságban.
“Úgy gondolom, hogy ezen a téren túlmentünk a határon” – mondta. “Itt van most Michael Schumacher, akinek GP2-es show-t kell tartania, így egyértelmű, hogy változtatásokra van szükség ezen a téren.”
“Úgy gondoljuk, hogy ezt mindenképpen újra meg kell vitatnunk, természetesen úgy, hogy a lehető legalacsonyabban tartsuk a költségeket.”
Az FIA az idei évben már változtatott a tesztkorlátozáson, a szezon közben beugró újoncok egy nap tesztelési lehetőséget kapnak, ami még mindig vajmi kevés.