Magabiztosan várják a 2017-es szezon további részét a Renault-nál, a francia gyártó ugyanis végre elérte a próbapadon azt a megbízhatóságot motorjával, amit szeretett volna, így a továbbiakban a teljesítményt is növelni tudja majd.
Magabiztosan várják a 2017-es szezon további részét a Renault-nál, a francia gyártó ugyanis végre elérte a próbapadon azt a megbízhatóságot motorjával, amit szeretett volna, így a továbbiakban a teljesítményt is növelni tudja majd.
Bár Cyril Abiteboul, a Renault F1-es vezetője nemrég azt mondta, komoly teljesítménynövekedésre nem lehet számítani az idei szezonban, természetesen mindent megtesznek azért, hogy javítsanak V6-os erőforrásukon.
A Renault-nak – és ezáltal partnereinek, például a Red Bullnak – főleg a műszaki hibák okoztak nehézséget, Remi Taffin, a francia gyártó főmérnöke azonban a Motorsport.com-nak nyilatkozva nemrég azt mondta, végre sikerült megbízhatóvá tenni a komponenseket.
„Meg tudjuk erősíteni, hogy a kanadai és a bakui verseny közti időszakban sikerült azt a szintet elérnünk a megbízhatóságot tekintve, amit szerettünk volna” – fogalmazott a szakember.
„Szóval amit be akarunk vetni, az most valóban az, amit szeretnénk – és ezt 5000 km-rel bizonyítottuk. Nyilvánvalóan még játszadoznunk kell a korábban bevetett elemekkel, ezért is vannak még apróbb gubancok és meghibásodások. De muszáj így dolgoznunk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy tovább tudunk lépni.”
A Renault-nál azt mondják, szeretnék, ha csapataik versenyzői a szabályoknak eleget téve 4 motorral teljesíteni tudnák az idényt – ez a legfőbb oka annak, hogy a legújabb motorspecifikáció csak a Brit Nagydíjon, vagy a Magyar Nagydíjon debütál.
„Minden a megbízhatóságról szól – és ez nyilván 2 hónappal tovább tartott nekünk, mint szerettük volna… De most legalább profitálhatunk belőle, Bakuban ráadásul már több erőt tudtunk kisajtolni a motorjainkból, ami nagyszerű hír volt egy ilyen jellegű pályán.”
A Renault az Azerbajdzsáni Nagydíjon új beállításokat engedélyezett csapatainak a motorvezérlés tekintetében, mely körönként mintegy 2 tizedmásodpercnyi javulást eredményezett.
Taffin úgy véli, még ha nem is lesznek komolyabb hardveres fejlesztések, ily módon lehetőségük lesz tovább növelni a teljesítményt.
„Ha sikerül megoldani a megbízhatósági problémákat, utána már elkezdhetjük terhelni az alkatrészeket, ezért is lehet ilyen lépéseket megtenni. Ha tehát eddig elektronikusan le kellett tekerned a dolgokat, most viszont megvan a megbízhatóság, akkor könnyű előrelépni. Ezt sikerült megtenni Bakuban.”
„Nincs szükség arra, hogy hardveresen nagy változtatásokat eszközöljünk, manapság így is lehet nagyot lépni előre.”