Megcsúsztatta 2016-os autójának fejlesztését a Ferrari Forma-1-es csapata még tavaly – mindezt annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassa ki a 2015-ben három futamot is megnyerő SF15-T kódjelű modellből.
Megcsúsztatta 2016-os autójának fejlesztését a Ferrari Forma-1-es csapata még tavaly – mindezt annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassa ki a 2015-ben három futamot is megnyerő SF15-T kódjelű modellből.
A patinás olasz istálló komoly előrelépést tett 2014 után, Sebastian Vettel révén pedig alkalomadtán képes volt megszorongatni a Mercedeseket. A Ferrari végül második lett a bajnokságban, Sergio Marchionne, az olaszok elnöke pedig a minap úgy nyilatkozott, nagyon reméli, hogy a 2016-os versenygép is erős lesz.
„Maurizio [Arrivabene – a Ferrari csapatfőnöke] el fogja majd mondani önöknek, hogy néhány dolgot egy kicsit megcsúsztattunk, hogy a 2015-ös modellt befejezhessük” – mondta az elnök.
„Remélhetőleg nem fog panaszkodni emiatt. Egy kicsit eltoltuk bizonyos karosszériával kapcsolatos munkák kezdését, megcsúsztattuk kissé. De megfelelő idő állt rendelkezésünkre, és az anyagi források is megvoltak ahhoz, hogy a szabályok adta lehetőségekhez mérten cselekedjünk. Szóval nagyon bízom abban, hogy meg fogjuk dolgozni a Mercedest.”
„Nagyon világos elképzelések mentén álltunk hozzá a 2016-os autó tervezéséhez. Hihetetlenül valószínűtlen, hogy ez az autó nem fog majd tisztességes kihívást jelenteni a Mercedesnek. De számomra az, hogy megállapítsam, nyerni fog-e, vagy sem, nagyon merész dolog volna.”
„Idén már nincsenek mentségeim, a megfelelő időben kezdtük el fejleszteni az autót.”
A Mercedes 2015-ben 16-ot megnyert a bajnokság 19 futamából, Marchionne pedig tudja, továbbra is a német istálló tekinthető favoritnak, ám nem félnek harcba szállni velük.
„Tartanunk kell tőlük, mert a Mercedes egy olyan vállalat, mely megfelelő forrásokkal rendelkezik ahhoz, hogy jól kezelje a 2016-os versenyeket. Magas szintű szaktudással rendelkeznek, úgyhogy nem szabad alábecsülni őket.”
„Óriási előrelépést tettek 2015-ben, szóval biztos vagyok abban, hogy az autójuk 2016-ra is sokat fejlődik majd. Nagyon tiszteljük őket, kemény vetélytársak, de nem félünk harcba szállni velük a versenypályán.”
„Emlékszem a kezdetekre Dieter Zetschével: annak ellenére, hogy barátok vagyunk, egy kicsit arrogáns volt a Ferrarival kapcsolatban. Egy kicsit már alábbhagyott ez, de nem annyira, mert megnyerték a világbajnokságot.”
„Ha az ember most beszél vele, szerintem látszik, hogy egy kicsit jobban tiszteli a Ferrarit. És csak a pályán elért eredményekkel lehet kivívni a tiszteletet.”