Az F1-es motorgyártók nemrégiben megállapodtak abban, hogy a jövőben olcsóbban adják erőforrásaikat, és biztosítják, hogy senki sem marad motor nélkül – cserébe viszont marad a jelenlegi motorformula.
A Forma-1-es motorgyártók nemrégiben megállapodtak abban, hogy a jövőben olcsóbban adják erőforrásaikat, és biztosítják, hogy egyetlen csapat sem marad aggregát nélkül – cserébe pedig legalább 2020-ig megtartják a V6-os turbómotorokat.
Habár hivatalos közlemény nem érkezett a Stratégiai Munkacsoport és az F1 Bizottság legutóbbi ülése kapcsán, a Motorsport.com című internetes lap úgy értesült, sikerült előrelépéseket tenni a drága erőforrásokkal kapcsolatban.
Mivel egy ideje már fennállt annak lehetősége, hogy 2017-től egy független, olcsóbb alternatív motorokat kínáló gyártó érkezhet a Forma-1-be, a jelenlegi manufaktúrák összeültek, hogy egyeztessenek a jövőbeli tervekről.
A legfőbb cél a jelenlegi erőforrások maximális költségeinek 12 millió euróra való csökkentése volt, illetve egy olyan szabály megalkotása, mely garantálja, hogy minden egyes istálló erőforráshoz juthat.
A Motorsport.com úgy tudja, a motorokat több sztenderd elem alkalmazásával tennék olcsóbbá, az új szabályok pedig 2018-től lépnének érvénybe, amint a csapatok és az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) megállapodnak abban.
Cserébe pedig biztosított lenne, hogy a jelenlegi motorformula legalább 2020-ig érvényben marad, ami azt jelenti, hogy nem lesz alternatív motor az F1-ben.
A költségeket egyébként a váltók révén is csökkentenék: a jövőben egy szezonon belül mindössze három egység állna egy-egy versenyző rendelkezésére.