Szerdán délelőtt számoltunk be arról, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali azt reméli, a soron következő, imolai verseny előtt minden kérdésben sikerül döntést hozni a 2021-re tervezett sprintversenyekkel kapcsolatban.
Mint ismert, idén három helyszínen – Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban – a hagyományos szombati időmérő helyett sprintfutamot rendeznének, és bár a legtöbb kérdésben sikerült viszonylag hamar dűlőre jutniuk a csapatoknak, a financiális részletekben nem volt olyan egyszerű megállapodni.
A Forma-1 csapatai ugyanis extra pénzt kértek a sportág tulajdonosától a sprintversenyekért cserébe, hiszen azok extra költségekkel járhatnak – például egy autótörés esetén. Néhány nagycsapat viszont a felajánlott összegnél többet szeretett volna, ezzel viszont a kevesebb pénzből gazdálkodó istállók nem értettek egyet, mivel attól féltek, a gazdagabb csapatok a plusz pénzzel tovább tudnák növelni teljesítményüket.
A Motorsport.com című lap viszont több forrására hivatkozva most azt írja, a csapatok megállapodtak, és a három extra versenyért cserébe mintegy 500 ezer dollárt kapnak majd fejenként – a költségvetési plafont tehát ezzel az összeggel növelik.
Amennyiben pedig valamelyik csapatnál jelentős káresemény történik – például egy baleset után –, további extra pénzösszegre tehet szert, és az adott istállóra vonatkozó költségplafont is megemelik ezzel az összeggel.
További részleteket egyelőre nem tudni, ám úgy tudni, már csak kisebb kérdéseket kell tisztázni, mielőtt a csapatok elfogadják a sprintfutamokra vonatkozó szabályváltoztatást.
A szombatra tervezett sprintfutamok mintegy 100 km hosszúak lennének Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban, és a legjobban teljesítő versenyzők még néhány pontot is kapnának. A végeredmény pedig a vasárnapi főverseny rajtsorrendjét határozza majd meg.