Ahogy arról a pénteki előrejelzések egybehangzóan szóltak, szombatra tényleg jelentős mennyiségű csapadék érte el a Hungaroringet, alaposan megváltoztatva a pálya kihívásait az első edzésnap hőségéhez képest.
Az eső intenzívebben először a délelőtt folyamán árasztotta el a környéket, a Forma-3 11 órakor startoló első versenye még esőben, biztonsági autó mögül indult, és száradó pályán, a brazil Caio Collet győzelmével ért véget. Az igazán komoly égi áldás viszont csak nem sokkal az F3-asok díjátadója után, háromnegyed órával a Forma-1 szabadedzése előtt érte el a helyszínt: fél órán át igazi özönvíz ömlött a pályára, és talán csak amiatt kapta meg időben a zöld jelzést az F1-es mezőny, mert 13 órára a csapadék intenzitása jelentősen mérséklődött.
A nehéz körülmények dacára a többség nem sokat várt a pályára hajtással, már csak amiatt is érdemesnek tartották az extrém esőgumik kipróbálását, mert az időmérőre is hasonló pályaviszonyokra számítanak a csapatok. Elsőként a két Ferrari hagyta el a bokszutcát, akiket a McLarenek, majd sorban a többiek is követtek, negyed óra elteltével pedig már csak a két Red Bull és Lewis Hamilton autója állt még szárazon a garázsban – utóbbin még dolgoztak a Mercedes szerelői.
Miután a többi tizenhét versenyző megfutotta első mért köreit, a két Ferrari állt a tabella élére, Charles Leclerc 1:43-as idejével vezetve, mögéjük szokatlan képet festve a két Aston Martin sorolt be, az egyedüliként intermediate gumikkal próbálkozó Fernando Alonso pedig az ötödik helyen állt az edzés félidejéig.
Ekkor érkezett ki először a bokszból Hamilton, és az eső is ez idő tájt kezdett alábbhagyni, majd el is állt. Előtérbe kerültek az intermediate gumik, amelyeken viszont sokan a tapadás teljes hiányára panaszkodtak a rádión – Leclerc be is mutatott egy piruettet a 3-as kanyarban, és a pályaelhagyások száma is megszaporodott.
Az első autótörésre tíz perccel a leintés előtt került sor: a tabellán ekkor harmadik helyet elfoglaló Sebastian Vettel a 10-es kanyarban eldobta az Aston Martint, ami a gumifalba csapódva, a kavicságyban állt meg, piros zászlós leállást is megkövetelve.
Az utolsó négy percre még újraindították az edzést, de ilyen rövid idő alatt is komoly változások történtek még az eredménylistán. Max Verstappen ideiglenesen az élre ugrott, de Leclerc visszavette tőle a vezetést, a csattanó viszont egészen váratlan helyről érkezett, ugyanis végül Nicholas Latifi Williamse érte el a legjobb köridőt 1:41,480-nal, amit a második helyen végző Leclerc is kissé értetlenkedve fogadott a csapatrádión.
A monacói mögött a másik Williamst vezető Alexander Albon, Verstappen, George Russell és Alonso végzett, de az eredményekből aligha lehet következtetni a folytatásra: az erőviszonyok alakulásának kiderítéséhez érdemes lesz odakapcsolni a 16 órakor startoló időmérő edzésre!