A Hungaroringen rendezik az idei világbajnoki sorozat 12. versenyét, egyúttal az utolsót a nyári szünet előtt, így a kötelező gyárbezárások előtt a csapatok még igyekeznek újításokkal felvértezni versenyautóikat, hogy a szezon második felére már kellő mennyiségű információval rendelkezzenek azokkal kapcsolatban.
Természetesen a topcsapatok versenyautóira is felkerült néhány újítás, ezeket pedig az FIA új szabályai szerint pénteken, a szabadedzések előtt be is kell mutatniuk a szövetség, valamint a média képviselőinek.
Red Bull
A Red Bull RB18-as kódjelű versenyautójára egy vadonatúj úgynevezett ’beam wing’ került, mellyel természetesen a hátsó leszorítóerő növelését tűzte ki célul a csapat a kanyargós Hungaroringen.
Ferrari
A Ferrari autójának a hátsó szárny véglapjain változtattak a mérnökök, egészen pontosan a csatlakozási pontokon. Az olaszok azt remélik, az új geometria optimálisabb teljesítményt nyújt majd a mogyoródi versenypálya karakterisztikájához alkalmazkodva.
Mercedes
A Mercedesnél a fejvédő bukókeret, azaz a ’Halo’ aerodinamikai megoldásain finomítottak, hogy jobban kontroll alatt tudják tartani az áramlásokat. De vannak változások a W13-as kódjelű versenyautó hátsó szárnyán, valamint az alsó-hátsó szárnyelemeken is a leszorítóerő növelése, illetve a diffúzor terhelésének növelése céljából.
McLaren, Alpine, Alfa Romeo
A McLaren autójának elején hajtottak végre kisebb módosításokat, elsősorban a fékhűtés javítása céljából, de a diffúzor hatékonyságán is igyekezett javítani a wokingi istálló. Az Alpine csapata szintén a Hungaroringhez alkalmazkodva finomított a ’beam wingen’: a korábbi verzióhoz képest ezzel a megoldással a csapat reményei szerint úgy tudják majd csökkenteni a légellenállást, hogy alig veszítenek a leszorítóerőből. Az Alfa Romeónál a padlólemezen módosítottak, az több leszoríterő termelésére képes, miközben a légellenállás minimálisan nő – így az istálló teljesítménynövekedést vár az újítástól.
Haas
A legtöbb újítást a Haas csapata viszi pályára a Hungaroringen: az amerikai istálló jelentősen változtatott autóján, a fejlesztéseket azonban csupán Kevin Magnussen viheti pályára, egész egyszerűen ugyanis nem készült el azokból két garnitúra ahhoz, hogy Mick Schumacher is használja őket.
A csapat a padlólemezen, a diffúzoron, az oldalszekrényeken, a hátsó felfüggesztésen és a fékeken is változtatott. A padlólemezen elvégzett módosítások jelentősnek mondhatóak, a cél pedig értelemszerűen a leszorítóerő növelése volt a „delfinezés” jelenségének csökkentése mellett.