A maranellói gárda nagy reményekkel vágott neki a 2019-es évnek, a szezon eddig eltelt versenyein azonban nem sikerült nyerniük, miközben a nagy rivális Mercedes sorozatban 6 futamot nyert meg.
A Ferrari új autója bevallottan a lassú kanyarokban küszködik: az SF90-es modell egész egyszerűen kevés leszorítóerővel rendelkezik, ezáltal pedig nem tudja megfelelően működtetni a Pirelli idei abroncsait.
Az olasz istálló egy olyan koncepció mentén építette meg idei autóját, mellyel leginkább azt szerették volna elérni, hogy a tempós részeken előnybe kerüljenek, ennek hátulütője viszont az, hogy az idei modellnek egész egyszerűen kevés a leszorítóreje.
A Ferrarinál gőzerővel dolgoznak az autó fejlesztésén, illetve a problémák megoldásán: úgy tudni, a Francia Nagydíjra egy új első szárnnyal érkeznek, mely nagyobb leszorítóerőt biztosít majd. A maranellóiak nem akarják feladni a jelenlegi koncepciót, arra viszont készen állnak, hogy feladjanak egy kicsit végsebességbeli előnyükből a jobb kanyarsebesség érdekében.
Az olaszoknak a hírek szerint az első felfüggesztés is problémákat okoz, az ugyanis állítólag túlságosan is tradicionálisra sikeredett. Ennek átalakítására viszont idén már nemigen lesz lehetőség, hiszen gyakorlatilag a versenyautó teljes elejét át kellene tervezni.
A Ferrari versenyzői, Charles Leclerc és Sebastian Vettel egyébként a héten sok időt töltött el a csapat maranellói szimulátorában, ahol igyekeztek megoldást találni a problémákra, illetve jól felkészülni a montreali versenyre.