A Forma-1-es Olasz Nagydíj egyik felkapott témájává vált, hogy a pálya az idei versenyre teljesen új aszfaltot kapott, valamint a kerékvetőket lecserélték az FIA által aktuális szabványként használt laposabb, biztonságosabb megoldásra. A pilóták a hétvége kezdetén annak kapcsán fejtették ki véleményüket, hogy őket egyáltalán nem értesítették a módosításokról, ám ezt még azt megelőzően tették, hogy kipróbálták volna azokat. Azóta azonban mindhárom szabadedzés lezajlott, így megérkeztek a tapasztalatok is a változásokról.
Daniel Ricciardo például arról beszélt, szerinte a pálya új felületének egyik furcsa jellemzője, hogy kiszámíthatatlan módon, egyik pillanatról a másikra képes megszűnni rajta a tapadás, ami pénteken több balesetet is eredményezett.
„Nyilván bizonyos pályákat jobban élvezünk a többinél, és Monza is ebbe a kategóriába tartozik. Mostanra azonban kissé megváltozott. Az aszfalt miatt láttunk néhány nagyobb balesetet, nehéz volt megtalálni a tapadást, ami kissé hullámzó – fogja az autót, de aztán hirtelen megszűnik. Örülök, hogy jól vannak a srácok” – utalt Kimi Antonelli és Kevin Magnussen balesetére.
A 2020-as Olasz Nagydíj győzteseként Pierre Gasly úgy látja, a változtatások pozitívumokat és negatívumokat is hoztak magukkal.
„Tudom, hogy ez most egy felkapott téma, de szerintem nincs értelme vitázni miatta. Vannak, akik a régi kerékvetőket preferálják, amelyek közül némelyik tényleg jobb volt, mint az újak, a pálya más pontjait viszont az újítások tették jobbá. Vezetéstechnikailag nem történt óriási változás. Az ideális ívek szinte változatlanok, csak az aszfalt miatt kell nagyobb figyelmet fordítanunk a gumikopásra, mert ez jelenti a legnagyobb változást.”
Több más pilótához hasonlóan Nico Hülkenberget sem hatotta meg a téma körül kialakult ellentét.
„Az új aszfalt és rázókövek ellenére ez még mindig ugyanaz a Monza, amit ismerünk. Nyilván egyes kerékvetők miatt itt-ott változott néhány apróság, de a pálya DNS-én nem esett csorba.”