Bizonyos Forma-1-es helyszíneken évről évre visszatérő problémának számít, hogy a mért körökre készülő pilóták az utolsó kanyarkombinációkban alaposan lelassítanak, jelentős feltorlódásokat előidézve ezzel. Erre láthattunk példát a Magyar és a Belga Nagydíjon is, de a hétvégi olaszországi fordulón a Forma-3-asok között is a fenti jelenség okozott balesetet és piros zászlós megszakítást. Erre reagálva a mai Forma-1-es időmérő edzés előtt az FIA némileg belenyúlt a szabályokba.
A bokszból kivezető körökre eddig is érvényes volt egy maximum köridő, amivel a felügyelők a túl lassan haladó autókat igyekeztek kiszűrni, ezt azonban most kibővítették, és minden egyes pályán megtett körre érvényessé tették az által, hogy a második és az első biztonsági autós vonal között, tehát a célegyenes egy rövid szakaszától eltekintve a teljes versenykörre maximum időt határoztak meg. Az FIA versenyigazgatója, Niels Wittich szombaton délelőtt az alábbi közleményt továbbíttatta a csapatok felé.
„Az esemény biztonságos lebonyolítása érdekében a felügyelők minden egyes megtett kört indokolatlanul lassúnak ítélnek meg, amely az időmérő edzés alatt és után a második és az első biztonsági autós vonal között meghaladja az 1 perc 41 másodperces időt. A kihágásokat az időmérő edzés után vizsgáljuk ki.”
Monzában különösen nagy problémát jelent az időmérő edzésen kialakuló forgalom, hiszen a pálya magas átlagsebessége miatt gyakoriak az úgynevezett szélárnyékozások. Ez különösen 2019-ben okozott nagy felfordulást, amikor a pilóták a Q3-as szakasz utolsó másodperceiben egymásra vártak mért körök megkezdése során, így számos autó meg sem tudta kezdeni a körét a kockás zászló megjelenése előtt.