A Haas nyolcadik F1-es szezonjára készül, és természetesen szeretne jobban szerepelni, mint az elmúlt években. A csapat tavaly a 8. pozícióban zárta a konstruktőrök versenyét, és bár Kevin Magnussen az istállónál maradt az idei évre is, Mick Schumacher szerződését nem hosszabbították meg. A német pilóta helyét honfitársa, az igencsak rutinosnak számító Nico Hülkenberg vette át az egyesületnél.
A Günther Steiner által irányított csapat továbbra is szoros együttműködésben dolgozik a Ferrarival, az új autó fejlesztése során pedig a maranellóiak szélcsatornáját is használták, és persze rengeteg, a szabályzat által engedélyezett alkatrészt átvesznek az olaszoktól. Ezen okok miatt döntöttek úgy nem is olyan régen, hogy a Ferrari kampuszán belül létrehoznak maguknak egy saját részleget.
A végleges 2023-as autóról egyelőre még nem rántotta le a Haas, a keddi bemutató leginkább az új fényezés leleplezése volt, mely az új fő támogató, a MoneyGram érkezése miatt némiképp módosult az idei évre. A VF-23-as kódjelű modellt teljes valójában majd a február 23-25. között esedékes bahreini teszten láthatja a nagyérdemű.
Az amerikai istálló természetesen minden téren szeretne előrelépni tavalyhoz képest, így feltehetően örömmel hallják azokat a híreket is, melyek szerint motorpartnerük, a Ferrari jelentős előrelépéseket tehet V6-os erőforrásával a következő idényre. Hogy valójában mire lesz képes a Haas 2023-ban, az persze még óriási kérdés, az elmúlt évek eredményeit viszont talán nem lesz olyan nehéz felülmúlni…
A Haas 2016-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, legjobb szezonjukat pedig 2018-ban teljesítették, amikor az 5. helyen zárták a konstruktőrök versenyét.
Fotók: