Hülkenberg utoljára 2020-ban állt rajthoz a Forma-1-ben, az új generációs versenyautókat pedig értelmeszerűen még nem volt lehetősége kipróbálni, így az első bevetésre éles körülmények között, a Bahreini Nagydíjon került sor.
Hülkenberg a nap végén újságíróknak nyilatkozva beszélt arról, hogyan is alakult számára a Bahreini Nagydíj nyitónapja.
„Totál nulláról kezdtem ma délelőtt, de egész jól alakult” – mondta a német pilóta. „Nyilván mindig van lehetőség a fejlődésre, és tanulni is fogunk, átrágunk mindent este.”
„Rengeteg információval és adattal töltöttek fel pénteken, és rengeteg érzelemmel is. De élvezetes volt újra Forma-1-es autóba ülni, érezni a sebességet és a G-erőket. Szóval határozottan élveztem, és várom már a folytatást.”
Hülkenberg elismerte, nagyobb mértékben változtak az autók, mint arra számított. A rutinos pilóta utoljára 2020-ban versenyzett az akkor még Racing Point néven szereplő csapatnál.
„Meglepett, mennyire más, főleg a gumik érzése. Időbe telt megszokni, és még szoknom is kell. A fékezési folyamattal nyilván alkalmazkodni kell az autóhoz, beleértve a gumikat is. Kétségkívül nagyon más. Persze vezetni az autót mindig ugyanaz. De ha belemegyünk a részletekbe, akkor látszanak a különbségek.”
„A legnagyobb változást számomra feltehetően a gumik jelentették, a kicsi oldalfal, illetve az érzés.”
Hülkenberg végül a 17. legjobb idővel zárta a napot, és mindössze 1 tizedmásodperccel volt lassabb, mint Lance Stroll – habár a kanadai hibázott lágy gumis gyorskörében.
„Ha azt nézzük, honnan indultunk, és mennyi időnk volt, szerintem eléggé rendben volt a napunk” – mondta a német. „Ezt vártam a mai naptól, hogy nyerjek egy kis önbizalmat az autóban, és amennyire csak lehet, kényelmesen érezzem magam benne. Szerintem ezt sikerült elérni. De ezek nyilván csak edzések, egyedül körözget az ember, meglehetősen friss gumikon. Szóval ebből a szempontból ez volt a hétvége legkönnyebb napja.”
Az Aston Martin beugrója elárulta, beszélt Vettellel, mielőtt beült az autójába.
„Beszéltünk csütörtökön. Nyilván adott visszajelzéseket, hogy mire figyeljek, és szerinte hogyan kell vezetni, és a többi. Mindig jó az ilyen, de nyilván versenyzőként magadnak kell megtapasztalnod. Amit meg is tettünk pénteken.”