A Ferrari az idei évben eddig csak küszködik: az olaszok téli fejlesztései nem a várt eredményeket hozták, és jelenleg az élmezőnytől jócskán le vannak maradva.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója ismeri a Ferrari működését, ugyanis 2000 és 2005, valamint 2013 és 2016 között dolgozott a csapatnál. A szakember elmondta, a hierarchikus vezetési stílus az, ahol szerinte a problémák gyökerei vannak: más Forma-1-es csapatoknál ez ugyanis nincs annyira jelen, mint a Ferrarinál.
Allison a Magyar Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, ami a legnagyobb örömet és büszkeséget jelenti a Ferrarinál, az egyben a legnagyobb teher is csapaton belül: ez pedig a csapaton belül minden szinten érződik.
„A Ferrarinál dolgozni kétségtelenül sok szempontból öröm” – mondta Allison. „Az ország szenvedélyesen áll a csapat mögött, a márka erős, a Ferrari története és öröksége annyira fontos, hogy az az érzése az embernek, hogy valami fontos dolognak a része, és ebben a csapatban valódi erő van.”
„De valószínűleg ez a legnagyobb teher is, amit viselni kell, mert a nemzet szeretete és öröme nagy nyomást is jelent, ha a dolgok rosszul mennek. És ez a nyomás kívülről, a média miatt sokkal intenzívebb, mint bármely másik csapatnál.”
„Ezt belül mindenki átérzi” – folytatta Allison. „És úgy gondolom, belül lesz a legerősebb a nyomás, mert egy szigorú, hierarchikus vezetési stílus a jellemző, ami a Ferrarinál valószínűleg jobban jelen van, mint más csapatoknál. Ez arra készteti a csapatot, hogy rövidtávú döntéseket hozzanak, és ez félrevezeti őket ahelyett, hogy erős alapokat építenének, amelyekkel évről évre továbbléphetnének.”
„Tehát a csúcsok és a mélypontok gyökerei azonos eredetűek, nevezetesen az a vágy csapaton belül és kívül, hogy a Ferrari a mezőny élén harcoljon.”