A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton épp vezette a versenyt, amikor Sebastian Vettel műszaki hiba miatt kénytelen volt leparkolni Ferrariját a pálya szélén.
Mivel nem a legmegfelelőbb helyen történt mindez, érvénybe léptették a virtuális biztonsági autós szisztémát, ez pedig lehetővé tette Hamilton számára, hogy kerékcseréje után az élre jöjjön vissza – később pedig megnyerje a versenyt.
„Jó tempónk volt az elején. Lewis tartani tudta a lépést Charles-lal. A Ferrarik nagyon keményen nyomták, keményen meghajtották egymást” – mondta Toto Wolff, aki szerint a VSC nélkül nem győzhettek volna Szocsiban.
„Azt hiszem, az utolsó 25 körre a lágy gumikat raktuk volna fel, szemben az ő közepes keverékű abroncsaikkal. De reálisan látva a helyzetet, kétlem, hogy ez elég lett volna. Szorosan követtük volna őket, ahogy a legutóbbi versenyeken – de nem lett volna elég.”
Wolff szerint nem tagadhatják, hogy nem ők voltak a leggyorsabbak az Orosz Nagydíjon.
„Az öröm pillanataiban tisztában kell lennünk azzal is, hogy a nyers sebességet tekintve nem volt jó a teljesítményünk ezen a hétvégén. És vannak bőven területek, melyeken dolgoznunk kell még, hogy visszatérjünk a kívánt szintre.”
„Ugyanakkor viszont a vasárnapi eredmény mutatja, hogy soha nem szabad feladni. Még akkor sem, ha olyan csomaggal állsz rajthoz, ami nem a leggyorsabb. Ha jól csinálod a dolgokat, a versenyzők, a mérnökök és a menedzsment is, versenyeket nyerhetsz.”