Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövőben kiterjeszti a parc ferme szabályokat a motormódokra is.
Mindez azt jelenti, hogy a jövőben az időmérő kezdete után nem lehet módosítani a motorbeállításokon: eltűnnek tehát az időmérős motormódok, a csapatok pedig a kvalifikáción és a futamon is ugyanazon erőforrás-beállításokat lesznek kénytelenek használni.
A legfrissebb hírek szerint – bár eredetileg a Belga Nagydíjra tervezték – az új szabályozás Monzában lép életbe szeptember elején.
A Mercedes az elmúlt években tökélyre fejlesztette időmérős üzemmódját, így sokak szerint a német istállót érintheti a legérzékenyebben a tiltás. Toto Wolff viszont figyelmeztet, könnyen lehet, hogy a futamokon még gyorsabbá válnak.
„Azt gondolom, az FIA elsődleges célja az volt, hogy bevezessen egy szabályt, hogy jobban megértse és kielemezze, mi folyik a motorok esetében” – mondta a Mercedes csapatfőnöke.
„Nagyon komplex a metódus a belső égésű motor és az energia-visszanyerő rendszer között, és azzal, hogy egy üzemmód lesz, az FIA sokkal könnyebben látja majd, hogy minden megfelelően zajlik.”
Azzal kapcsolatban, hogy a Mercedest miképp érinti a változtatás, Wolff kifejtette: „Az F1-ben mindig az volt a helyzet, hogy az, ha az élen állókat húzták vissza, vagy akikről azt gondolták, hogy az élen állnak, az jó a sportnak.”
„Mi erre igenis kihívásként tekintünk. Remek időmérős üzemmódunk van, és sikerült is hozzátennünk egy kicsivel több motorerőt a Q3-ban. De ha ez nem lesz többé lehetséges, mert mindent le kell tisztázni a versenyre, az nem jelent hátrányt számunkra.”
„Épp ellenkezőleg: úgy hisszük, hogy még több teljesítményt tudunk kihozni belőle a versenyen. Ez olyasvalami, ami nagyszerű kihívás számunkra.”
Wolff tisztázta, annak, hogy most időmérős motormódot használnak, megfizetik az árát a versenyen. A jövőben tehát a futamokon még keményebben használhatják az erőforrásokat.
„Azt gondolom, nem vagyunk híján a teljesítménynek szombatonként. Elég jó előnyünk volt eddig. Pár versenyen küszködtünk, amikor limitálva voltunk az erős motormódokat illetően. De ha az F1-ben betiltanak bizonyos motormódokat, az valójában segíthet bennünket a versenyen.”
„Ha el tudjuk kerülni azt, hogy abban a pár időmérős körben, a Q3-ban vagy pár körig a versenyen ártsunk a motornak, az elhasználódási görbe drámaian leesik.”
„Szóval azzal, hogy nem használjuk túl a motort abban az 5 időmérős körben, a versenyen 25 környi extra teljesítményt kaphatunk, és ez szerintem még több teljesítményt ad számunkra.”
„És bele kell kalkukálni azt is, hogy ha valóban árt nekünk a dolog az időmérőn, amiben nem vagyok biztos, akkor az pár tizedet jelent, és a többieket is ugyanúgy érinti.”
„Ha tehát korlátozva leszünk az időmérős motormódokat tekintve, akkor igen, erősebbek leszünk a versenyen.”