A német istálló számos újítást pályára vitt a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon, és már a pénteki szabadedzéseken látszott, jelentős előrelépéseket sikerült megtenni a versenyautó pattogását illetően. Mivel a „delfinezés” már nem okoz olyan komoly gondokat a csapat számára, a Mercedes most elkezdheti kiaknázni a W13-as konstrukcióban rejlő lehetőségeket.
A csapat versenyzői, George Russell és Lewis Hamilton a 4. és 6. helyeket szerezték meg Barcelonában, és bár a lemaradásuk még jelentősnek mondható [6-7 tized a pole-t megszerző Charles Leclerc mögött], Wolff szerint optimisták lehetnek a folytatást illetően.
„Igen, most már értjük a dolgot” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva a „delfinezéssel” kapcsolatban. „Ez egy aerodinamikai hatás, ami a padlólemez kilengése által jön létre, és nehéz volt megoldást találni tudományos módon. De a Mike Elliottot [technikai igazgató] és Jarrod Murphyt [aerodinamikai vezető] körülvevő csapat megcsinálta. És ez nagyszerű!”
Wolff hozzátette, most, hogy megoldották a problémákat, elkezdhetik üldözni a Ferrarit és a Red Bullt.
„A többi csapat tovább tudta folytatni autójának fejlesztését, miközben nekünk egy picit szüneteltetnünk kellett, hogy megtaláljuk a megoldást a pattogásra. Szóval amint fel tudjuk venni a fonalat a fejlesztések tekintetében, és amint jobban megértjük a gumikat most, hogy a pattogás eltűnt, szerintem fel fogunk zárkózni.”
A Mercedes-főnök hozzátette, véleménye szerint versenyzőik a lehető legjobb eredményt érték el a szombati időmérőn.
„Úgy hiszem, szolid előrelépést tettünk Barcelonában. Az ember persze próbálja reálisan látni az esélyeit, és azt gondolom, azok a rajthelyek, amiket itt elértünk, a legjobbak, amikre számíthattunk.”