A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug úgy gondolja, hogy a technológiának sokkal fontosabbnak kell lennie a zöld arculatnál, mikor véglegesítik a 2013-ban életbe lépő motorformulát, viszont a szabályok kialakításakor előtérbe kell helyezni a kiscsapatokat.
A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug úgy gondolja, hogy a technológiának sokkal fontosabbnak kell lennie a zöld arculatnál, mikor véglegesítik a 2013-ban életbe lépő motorformulát, viszont a szabályok kialakításakor előtérbe kell helyezni a kiscsapatokat.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 2013-ban teljesen új motorok kerülnek bevezetésre a Forma-1-ben, melyek költséghatékonyabbak, és zöldebbek lesznek, azonban Haug figyelmeztetett, hogy továbbra is a technológiának kell a legfontosabbnak lennie.
„A Forma-1-ben az a lenyűgöző, hogy gyors, hangos, és a határokat feszegeti” – mondta a német szakember. „Beszélhetünk a környezetbarát kezdeményezésekről, de továbbra is a technológiának kell vezérelnie a Forma-1-et.”
„Ha egy (Boeing) 747-es repülőgéppel Európából Japánba utazik az ember, akkor sokkal több üzemanyagot éget el, mint amennyit mi egy teljes forma-1-es szezonban elhasználunk. Éppen ezért a teljes képet kell néznünk.”
„Észben kell tartanunk, hogy a lehető legtisztább autókat építjük. A motorok kisebbek lesznek 2013-ban, mert a fogyasztást lejjebb kell szorítani, ahogy a károsanyag-kibocsátást is.”
“Viszont azt nem gondolhatjuk, hogy egy 700 lóerős motorral ellátott autó lesz a legzöldebb, mert ez nem helyes.”
Haug azt is elmondta, hogy mivel a sportágnak szüksége van a független kiscsapatokra, az új motorformula kialakítása és véglegesítése során sokkal inkább a kicsikre, mintsem a nagyokra kell majd odafigyelni.
„Úgy gondolom, hogy most a legjobb csapatok vannak a sportban, és az mindenképpen jó dolog, hogy az autók terén is változatos a mezőny, de támogatnunk kell a független konstruktőröket, és egy ennek megfelelő tervvel kell rendelkeznünk” – folytatta.
„Szükségünk van a független gyártókra, ahogy a Ferrarira is. Egy megfelelő egyensúlyt és megoldást kell találnunk, hogy a Forma-1-et továbbra is a technológia vezérelje. Nagyon pozitívak az érzéseim a folyamattal kapcsolatban, és ezt közösen érhetjük el.”