A Mercedes erős formában kezdte a szezon előtti teszteket, egyelőre elégedettek a Barcelonában végzett munkával. A csapat produktív telet zárt, és számos újítás, innováció került fel az autóra, köztük a DAS-rendszer, amelynek segítségével a kormány előre-hátra mozgatásával a kerékösszetartás szögén tudnak módosítani a versenyzők.
„Úgy döntöttünk, hogy egy agresszív autót építünk” – nyilatkozta James Allison. „Minden részletet figyelembe véve próbára tettük magunkat, hogy még jobbat csináljunk.”
„A kihívás egy olyan évben érkezett, amikor a szabályok változatlanok, a gumik kicsit sem módosulnak. Ezek mellett a tavalyi legjobb autóból, a 2019-es Mercedesből hogyan csináljunk valami igazán versenyképeset?”
Allison elmondta, követhették volna azt a konzervatív irányt, hogy pusztán továbbfejlesztik a tavalyi autót, finomítanak rajta – azonban inkább egy radikálisabb megoldáshoz fordultak.
„Az volt a szándékunk, hogy tovább finomítsuk – elvégre nagyon erősen fejeztük be a szezont, év közben is gyors volt a fejlesztés, szóval még sok lehetőség volt abban, hogy gyorsabbá tegyük az autót” – mondta Allison.
„Nagyon-nagyon csábító volt ez a konzervatív megközelítés, de végül úgy döntöttünk, ez nem lesz elég.”
„Egy olyan autónk van, amelynek a fejlődési íve meredekebb, mint amivel tavaly zártuk a szezont. Most egy olyan autónk van, amely remélhetőleg termékeny talaja lesz a további erős fejlesztéseknek a 2020-as szezonban.”