A Mercedes a szezon első három versenyhétvégéjén három rajtelsőséget és három győzelmet szerzett, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén pedig autói 1,3, illetve 1,4 másodperccel voltak gyorsabbak a legerősebb Ferrarihoz, illetve Red Bullhoz képest.
Toto Wolff azt mondja, bár alternatív taktikákkal némi izgalmat csempészhetnek a versenyekbe azzal, hogy összeeresztik pilótáikat, a maguk részéről nem sokat tehetnek akkor, ha a riválisok ennyire le vannak maradva.
„Ha a 2020-as szezont biztosra vennénk, és úgy tekintenénk rá, mint egy sétagaloppra, és csak arról szólna a dolog, hogy átvesszük a trófeát decemberben, Párzisban, akkor nem nyertük volna meg ezeket a világbajnokságot” – mondta a Mercedes csapatfőnöke.
„Egyetlen idegszálunk sem gondolja azt, hogy ez a bajnokság már lefutott. Ez olyasvalami, ami nagyon is kifoghat rajtad. Másfelől viszont, ha egy csapat dominál – legyen szó akár rólunk, akár a Red Bullról a 2010-es évek elején, vagy a Ferrariról a 2000-es évek elején –, az mindig furcsa egy bajnokság szempontjából.”
„De ezért nem az a csapat felel a bajnokság kiszámíthatóságáért, amelyik megtette ezeket a lépéseket.”
Wolff azt mondja, a Mercedes is szorosabb küzdelemre vágyik, de az ellenfeleknek kell felfejlődniük ehhez.
„Nagyon szeretnénk versenyezni fantasztikus ellenfeleink ellen, szeretnénk küzdeni a Ferrarival és a Red Bull-lal. Tetszik az is, hogy olyan nevek, mint a Racing Point is része lett a játéknak, másfelől pedig a McLarennek és a Renault-nak is vissza kell találnia az élre.”
„Semmit nem szeretnék jobban, mint erős versengést és kiszámíthatatlan végkimenetelt minden pénteken, amikor nekiugrunk az első edzésnek. De nagyon nehéz helyzetben vagyunk most az erősorrend megváltoztatását illetően.”
„Egy célunk van, mégpedig az, hogy minden egyes hétvégét a legjobb képességeinknek megfelelően zárjuk, a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, és a bajnoki címért harcoljunk. Mást nem tehetünk.”
Wolff hozzátette, ha a Mercedes megbotlik, a riválisok könnyen faragni tudnak hátrányukból.
„Láthattuk, hogy a Red Bull végigszenvedte a hétvégét, de aztán egészen jó autójuk lett – egy olyan, ami úgy tűnt, el sem tud rajtolni, a szerelők pedig lenyűgöző munkát végeztek.”
„Az előnyünk semmi. Ha megnézzük az egyéni pontversenyt, három verseny után 30 pont a különbség Lewis és Max között, ha tehát lesz egy kiesésünk, ez az előny elszáll.”