Az úgynevezett „delfinezés” a szezonkezdet óta jelentősen hátráltatja az elmúlt években sorozatban nyolc konstruktőri bajnoki címet nyerő Mercedest, a csapat pedig emiatt képtelen tartani a lépést a Ferrarival és a Red Bull-lal. A Mercedesnél gőzerővel dolgoznak a probléma megoldásán, egyelőre azonban nem találták meg az orvosságot – habár a Miami Nagydíj pénteki edzésnapján úgy tűnt, sikerült előrelépéseket tenniük ebben a tekintetben.
Szombatra azonban a W13-as kódjelű versenyautó mégsem tudta azt hozni, amit a csapat várt tőle, és bár a futamon George Russell az 5., Lewis Hamiltont pedig a 6. helyen zárt, utóbbi versenyző szerint semmit sem tudtak javulni az elmúlt időszakban.
Éppen ezért a Mercedesnél azt sem zárják ki, hogy visszatérnek ahhoz az autókoncepcióhoz, mellyel a barcelonai teszten megkezdték a munkát.
A csapatot irányító Toto Wolff elárulta, bár mostanra „szakértői” lettek a pattogásnak, továbbra is keresik az optimális megoldást.
„Úgy tűnt pénteken, hogy az alacsony leszorítóerőt biztosító beállítás működött, és segített a delfinezés tekintetében. De nyilván a pálya tapadása javult szombatra, és nagyobb volt a szél is, szóval úgy fest, mégsem orvosolta a delfinezést” – mondta a szakember a vasárnapi verseny után. „Azt gondolom, mostanra szakértői lettünk a pattogásnak, és több kategóriára tudjuk felosztani. Legyen szó delfinezésről, pattogásról vagy fenekezésről, van egy teljes skála. De alapvetően mindig ugyanaz a probléma.”
A Mercedes csapatfőnökét megkérdezték arról is, a csapat mérnökei hogyan próbálnak balanszírozni a pattogás leküzdését, valamint a leszorítóerő hajszolását tekintve. Wolff kifejtette, nem az egyszerű megoldásra törekednek, hiszen az negatívan érintené a versenyautóban rejlő potenciált.
„Azt gondolom, mindenki egy bizonyos fokú talajhatással próbálja üldözni a leszorítóerőt. Nyilván nehéz egyensúlyozni ezen a téren, mert ha ezt sikerül megtenni, akkor az autó nagyon gyors lesz, és generálja a leszorítóerőt. Ha nem, vagy elszúrod, akkor az történik, amit a mi esetünkben látunk jelenleg.”
„Úgy gondolom, van egy könnyű út, mégpedig, ha azt mondjuk, hogy ’nos, nem tudunk leszorítóerőt generálni a padlólemezzel, szóval befoltozzuk, merevebbre csináljuk, és aztán meglátjuk, mi lesz a teljesítménnyel’. Valószínűleg gyorsabbak lennénk, mint ezen a versenyen voltunk, de még nem kapituláltunk, és tértünk vissza az egyszerűbb megoldáshoz.”