Merész fényezést kaphat az idei Forma-1-es Ferrari - F1VILÁG.HU

Merész fényezést kaphat az idei Forma-1-es Ferrari

HIRDETÉS
Olasz médiajelentések szerint merész fényezést kap majd a Ferrari 2025-ös, jelentősen átalakuló Forma-1-es versenyautója.
16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Grand Prix de Monaco 2024, 8th round of the 2024 Formula One World Championship from May 23 to 26, 2024 on the Circuit de Monaco, in Monaco - Photo Eric Alonso / DPPI
HIRDETÉS

Az új modell hivatalos prezentációját február 19-én tartják majd meg Olaszországban, egy nappal korábban, február 18-án azonban már megláthatjuk az új autó fényezését, arról ugyanis lerántja majd a leplet a csapat a Londonban megrendezésre kerülő közös szezonnyitó eseményen.

Az AutoRacer értesülései szerint a Ferrari új versenyautója az eddigiektől eltérő fényezést kap majd: az olasz lap úgy tudja, a 2025-ös modellt egy „intenzívebb vörös árnyalattal” látják el, az azonban biztos, hogy a 2020-as Toszkán Nagydíjon látott „Rosso Mugello” árnyalathoz nem térnek vissza. Az internetes lap szerint a maranellói tervezők egy „merészebb, modern dizájnt” álmodtak meg.

ÁTMENT A TÖRÉSTESZTEN

Nemrég az F1VILÁG.HU-n is beszámoltunk arról, hogy a Ferrari 2025-ös versenyautója teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjeit. Úgy hírlik, a Ferrari mérnökei radikálisan új tervezési irányvonalat választottak: a tavalyi szezonban még jól teljesítő aerodinamikai koncepció helyett a csapat célja, hogy kihasználja a 2026-os szabályváltozások előtti utolsó lehetőséget a világbajnoki cím megszerzésére.

A jelenleg még 677-es projektnéven futó autó számos újdonságot felvonultat: a pilótafülkét hátrébb helyezték, míg a váltóházat rövidebbre tervezték, hogy optimalizálják a súlyeloszlást és javítsák a gumik kihasználását. A Pirelli által fejlesztett új gumiabroncsok célja a túlmelegedés csökkentése és a versenykörülmények közötti teljesítmény fenntartása, a Ferrari pedig szorosan együttműködött a gumiszállítóval, hogy a pilóták visszajelzései alapján igazítsák az új autót ezekhez az abroncsokhoz.

Jelentős változás, hogy az idei Ferrarit már nyomórudas első felfüggesztéssel szerelik fel: ezt a megoldást az olaszok utoljára 2015-ben, az SF15-T kódjelű modellnél alkalmazták. Ez a döntés elsősorban aerodinamikai megfontolásokon alapul, hasonlóan ahhoz az irányvonalhoz, amelyet a Red Bull és a McLaren már sikerrel alkalmazott.

A Ferrari 677 fejlesztése a tervek szerint halad, a Loic Serra által irányított technikai stáb gondosan betartja az időterveket: az autó hivatalos bemutatkozása a Scuderia házi tesztpályáján, Fioranóban lesz február 19-én, ezt követően pedig a csapat versenygépei a bahreini kollektív tesztekre utaznak. A Ferrari várhatóan még a kollektív gyakorlás előtt bejáratja majd versenyautóját a gyár mellett.

A Ferrari idei szereplését azért is előzi meg komoly várakozás, mert a csapat egyik versenyzője a Forma-1 legeredményesebb pilótája, Lewis Hamilton lesz majd. A másik autót továbbra is a monacói Charles Leclerc vezeti.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!