Szinte teljesen átépíti Forma-1-es versenyautóját a 2019-es idényre a Renault csapata. A francia istálló lényegében csak a szervokormányt menti át az előző szezonról.
Mivel a 2019-es idényre módosulnak a Forma-1 aerodinamikai szabályai, a csapatoknak komoly áttervezésre volt szükségük – a Renault-nál pedig igazán agresszívek voltak ebben a tekintetben, hiszen gyakorlatilag mindent megváltoztattak az autón, hogy növelni tudják annak teljesítményét.
Marcin Budkowski, a francia csapat ügyvezetője elárulta, minden területen igyekeztek előrelépni, autójuk pedig már át is ment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjén.
„Mindig nagy kihívást jelent összerakni egy ezernyi és ezernyi alkatrészből álló autót, és az egyetlen, amit áthoztunk a tavalyi versenygépről, az a szervo” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.
„Magától értetődő tehát, hogy az autó összes többi része változik – és azért változik, mert minden területből próbálunk több teljesítményt kisajtolni. Komoly erőfeszítésekbe kerül mindent a nulláról kezdeni, ráadásul itt vannak az új szabályok is, de a teljesítmény a cél. Minél később végzünk, annál több teljesítményt hozunk ki belőle, de persze ahogy fogy az idő, úgy válik egyre stresszesebbé is a dolog.”
A Renault február 12-én, az első téli teszt előtti héten rántja le a leplet idei autójáról, Budkowski pedig elárulta, nagyon szoros ütemterv szerint dolgoznak.
„Szoros. Nagyon szoros. De mindig ez a helyzet” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, elkészülnek-e az új géppel a téli tesztekig.
„Ha nem lenne szoros, hibáznánk, mert az alapvetés az, hogy minél későbbre hagyunk mindent, hogy jobb teljesítményt sajtoljunk ki, mielőtt elkezdjük legyártani az alkatrészeket, és feltesszük őket az autóra.”
[su_spoiler title=”Az F1-es autóbemutatók listája” style=”fancy” icon=”arrow”]
Csapat | Dátum | Helyszín |
Toro Rosso | Február 11. | |
Renault | Február 12. | Enstone |
Racing Point | Február 13. | Toronto |
McLaren | Február 14. | |
Ferrari | Február 15. | Maranello |
Sauber | Február 18. | Barcelona |
Mercedes | ||
Red Bull | ||
Haas | ||
Williams |
„Szóval későre hagytuk most is, de remélhetőleg jó okkal tettük a teljesítményt tekintve, és időben elkészül az autó az első tesztre, illetve a bemutatóra. Így kell lennie.”
Nemcsak a kasztnival, hanem a V6-os erőforrással is szeretne előrelépni a Renault, a megbízhatóság pedig ezúttal is kulcsfontosságú lesz.
„Még dolgozunk azon a motoron, amivel kezdjük az évet. Több teljesítményt ki lehet hozni egy motorból, de lehet, hogy az nem bír ki adott számú versenyt vagy edzést. Szóval látnunk kell, hogy áll meg az a bizonyos kurzus a teljesítmény és a megbízhatóság vonatkozásában. De optimisták vagyunk.”