A maranellóiak annak reményében vágtak neki a 2023-as Forma-1-es bajnokságnak, hogy a világbajnoki címért csatázhatnak a Red Bull ellen, az energiaital-gyárosok viszont mostanáig nem találtak fogást, és a várakozásokon aluli teljesítménnyel kezdték a szezont. Bár a fejlesztéseknek hála valamelyest sikerült feljavulnia a Ferrarinak, ez még mindig kevés a Red Bull legyőzéséhez. Fred Vasseur csapatfőnök ugyanakkor azt mondja, pokolian nyomják, és nem a Red Bullra, hanem saját magukra kell koncentrálniuk.
„A Red Bull elöl van, de azt gondolom, érzésre ez teljesen ugyanaz, mint akkor, amikor néhány éve a Mercedes volt elöl. A legfontosabb, hogy magunkra fókuszáljunk, és megpróbáljuk a legjobbat kihozni abból, amink van, minimalizáljuk a hibákat, és jobb munkát végezzük. És akkor lesz, ami lesz” – mondta a francia szakember Belgiumban.
„A felzárkózáshoz nem a Red Bullon kell gondolkodnunk. Magunkon kell dolgoznunk. Fejlesztünk minden egyes területen, igyekszünk javítani az aerodinamikán, a felfüggesztésen, és pokolian nyomjuk, hogy jobb munkát végezzünk. Ugyanakkor viszont – és szerintem ez döntő fontosságú –, hogy a pattogás, meg egyebek miatt nem teszünk meg óriási előrelépést, amikor hozunk egy fejlesztést.”
„Barcelonába is nagy dolgokkal érkeztünk, és valójában csak a következő héten lettünk jobbak. Azt hiszem, az Alfa Romeónál is volt valami múlt héten, vagy két hete, és Magyarországon nagyon jó munkát végeztek – legalábbis az időmérőn. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztések kiismerése is döntő fontosságú.”
Vasseur hozzátette, a költségvetési plafon korlátozásai miatt nehéz év közben nagy fejlődést elérni.
„Azt gondolom, mindenki fejlődik. De az igazság az, hogy a költségvetési plafon miatt sokkal kevesebbet fejlődünk, mint korábban. Ez pedig azt jelenti, hogyha van egy jelentős hátrány, azt nagyon nehéz ledolgozni. Ha megnézzük az utolsó négy-öt hétvégét, láthatjuk, hogy egyszer mi voltunk elöl az időmérőn, egyszer a McLaren, egyszer pedig a Mercedes. De mindig a Red Bull mögött végeztünk, és még mindig óriási a lemaradás – legalábbis a versenyen.”
A Ferrari-főnök azt mondja, a Red Bullhoz képest az időmérő és a verseny tekintetében is konstans lemaradásban vannak egész évben: „Azt mondanám, ez a szezon kezdete óta így van. Ha ugyanis megnézzük, akkor az időmérős átlag 0,2-3%, a versenyen pedig 0,7%-kal több. És szerintem ez igaz mindenkire, igaz a Mercedesre is.”