A pályán először 2021-ben rendeztek F1-es futamot – a helyszín a leggyorsabb utcai pályaként debütált a naptárban, ám számos kritikát kapott a versenyzőktől az aszfaltcsík szűkössége és a kanyarok rossz beláthatóság amiatt. Az idén márciusi, második verseny előtt a dzsiddia versenyszervezők elvégeztek néhány változtatást, hogy biztonságosabbá tegyék a pályát a versenyzők számára, helyenként ki is szélesítették az aszfaltcsíkot.
A Szaúd-arábiai Nagydíj szervezői viszont hétfőn bejelentették, a jövő évi, március 19-én esedékes futam előtt további változtatásokat hajtanak végre. Az egyik legnagyobb módosítást a 22-es és 23-as kanyarokat érinti: a gyors bal-jobb kombináció a tervek szerint mintegy 50 km/h-val lesz lassabb a korlát elhelyezése, valamint az új kerékvetők révén.
De módosítanak a 14-es és 20-as kanyarokon is, ezek voltak eddig a leggyorsabb beláthatatlan fordulók a pályán. Itt hátrébb tolják a kerítést annak érdekében, hogy nyitottabbak legyenek a kanyarok, és jobb rálátásuk legyen a versenyzőknek. A 14-es kanyarban a jobb oldalon elhelyezkedő falat 7,5 méterrel tolják hátrébb, míg a 20-as kanyarban a bal oldali falat 5 méterrel helyezik hátrébb. A beláthatóság növelése érdekében a 8-as és 10-es kanyarokban is hasonló intézkedéseket hajtanak végre, míg a 4-es, a 8-as, a 10-es, a 11-es, a 17-es és a 23-as kanyarokban döntött kerékvetőket helyeznek el.
A szervezők tájékoztatása szerint a 3-as, a 14-es, a 19-es, a 20-as és a 21-es kanyarokban lassítóvonalakat helyeznek el, hogy elvegyék a versenyzők kedvét a kanyarkiszélesítéstől, és lelassítsák őket.