Módosítottak a biztonsági autós szabályon az abu dhabi események miatt - F1VILÁG.HU

Módosítottak a biztonsági autós szabályon az abu dhabi események miatt

HIRDETÉS
A 2021-es szezonzáró versenyen, az Abu Dhabi Nagydíjon történtek után változtatott a biztonsági autóra vonatkozó szabályokon a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Neues Official FIA F1 Safety Car™ und Medical Car™ von Mercedes-AMG für die FIA Formel 1™ | Mercedes-AMG GT Black Series (Kraftstoffverbrauch kombiniert 12,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 292 g/km);Kraftstoffverbrauch kombiniert 12,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 292 g/km*

New Official FIA Safety Car™ and Medical Car™ from Mercedes-AMG for FIA Formula 1™ | Mercedes-AMG GT Black Series (fuel consumption combined: 12.8 l/100 km, CO2 emissions combined: 292 g/km);Fuel consumption combined: 12.8 l/100 km, CO2 emissions combined: 292 g/km*

A 2021-es idény utolsó versenye hosszú hetekig komoly vitatémát szolgáltatott F1-es berkekben, melynek alapját a versenyirányító, Michael Masi döntései szolgáltatták. A versenyt – és így a világbajnokságot – Max Verstappen nyerte meg Lewis Hamilton előtt, a történtek után azonban belső vizsgálat indult. Ennek eredményeképp Masit menesztették posztjáról, az FIA pedig bejelentette, módosít a szabálykönyv vonatkozó passzusain.

A sportszabályzat korábban úgy fogalmazott a biztonsági autós időszakokkal kapcsolatban, hogy a Safety Car pályán tartózkodásának idején – a versenyigazgató utasítására „bármely autó” visszaveheti körét, elhaladva a versenyben vezető pilóta mellett.

A vitát az okozta, hogy Michael Masi a szezonzárón csupán azoknak az autóknak engedte meg, hogy visszavegyék köreiket, melyek a versenyben vezető kettős, Lewis Hamilton és Max Verstappen között foglaltak helyet, amikor beküldték a biztonsági autót. Azok, akik Verstappen mögött foglaltak helyet, nem vehették vissza köreiket, így például a 3. helyen autózó Carlos Sainz sem tudott támadást indítani a Red Bull holland pilótája ellen.

A futam utolsó körének eseményei jól ismertek: Verstappen a friss gumikon támadást indított Hamilton ellen, megelőzte az angolt, majd megnyerte a világbajnoki címet.

A verseny után komoly vita alakult ki a biztonsági autós szabályok, egészen pontosan azok szövegezése miatt: az „any” szót ugyanis egyesek úgy értelmezték, hogy ilyen esetben az összes lekörözött autót el kell engedni, miközben maga a kifejezés kétértelmű lehet, és nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindegyik lekörözöttre értendő az utasítás.

A 2022-es sportszabályzaton viszont a félreértések elkerülése végett módosított a Nemzetközi Automobil Szövetség, és az „any” helyett az „all” (azaz „összes”) szót használják.

Szintén módosítás, hogy a piros zászlós versenymegszakítások során legalább egy perccel azt megelőzően megtudják a csapatok, hogy a futam állórajttal, avagy gördülőrajttal folytatódik-e, hogy a kényszerszünet után elhagyják a bokszutcát. Korábban nem volt ilyen jelzés meghatározva.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Módosítottak a biztonsági autós szabályon az abu dhabi események miatt
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!