F1-es berkekben azt mondják, hétvégén, a Hungaroringen kiderülhet, milyen hatással lesz az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztésrendszer (FRIC) betiltása az erőviszonyokra.
F1-es berkekben azt mondják, hétvégén, a Hungaroringen kiderülhet, milyen hatással lesz az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztésrendszer (FRIC) betiltása az erőviszonyokra.
A trükkös megoldást a Német Nagydíjat megelőzően helyezte tiltólistára a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), így azt minden csapat kiszerelte autójából.
Hockenheimben ez még látszólag nem keverte meg jelentősen a kártyákat, a kanyargós Hungaroringen azonban ez megváltozhat.
„Az ilyen kanyarokban nagyobb hatása lehet az autó viselkedésére” – mondta Nico Rosberg, a Mercedes bajnoki éllovasa.
„Nem a kerékvetőkről és a bukkanókról van szó, sokkal inkább a kanyarok hosszáról és sebességéről – márpedig az átlagos kanyarsebesség viszonylag magas itt.”
A McLaren világbajnok pilótája, Jenson Button szerint hétvégén kirajzolódnak majd azok a területek, melyeken a FRIC-rendszer használata nagy segítséget jelentett.
„Érdekes lesz látni, miképp teljesítenek majd a különböző versenyautók a FRIC nélkül, egy hepehupás pálya ugyanis elég komoly gondokat okozhat, ha nincs ez a rendszer az autóban” – fogalmazott az angol versenyző.
„A FRIC nagyban segíti az autó rugózását, szóval előnyben lehetnek azok, akik nem igazán dolgoztak a rendszerrel. Azt gondolom, a mi rendszerünk elég jó volt, de azt hiszem, más csapatok több időt és energiát fektettek bele, miközben mi más területekre összpontosítottunk.”
„Mi hozzászoktunk ahhoz, hogy a rendszer nélkül körözzünk – volt, hogy rákerült az autóra, volt, hogy nem az elmúlt három évben, és tavaly elég sokszor nem használtuk. Szóval tudjuk, mit tud az autó nélküle, és miképp változtat a hiánya a vezethetőségen.”
Mindeközen Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke arról beszélt, bíznak abban, hogy a bajnokság második felében sikerül jelentősen feljavulniuk, és a FRIC-rendszerek betiltásának is köszönhetően végre összejön a pontszerzés.
„Óvatosnak kell lennünk, mert nagyon pályafüggő a dolog” – mutatott rá a szakember.
„Vannak pályák, ahol jobban kijön a különbség, máshol viszont annyira nem számít. Lesznek pályák, melyeken nagyobb lehet a lemaradás, most viszont azt látjuk, hogy csökken a hátrány, és ennek bizony ehhez van köze.”
„De várnunk kell, mi lesz a helyzet a következő versenypályákon. Itt kaphatunk némi ízelítőt, ezért is figyelek most nagyon.”