Az energiaital-gyárosok kiábrándítóan szerepeltek a szombati időmérő edzésen: a világbajnoki éllovas Max Verstappen csak a 10. helyen zárt, miután a kvalifikáció utolsó szakaszában az erőforrással kapcsolatos problémára panaszkodott, így nem is nagyon tudott értékelhető kört futni a pole-ért folyó küzdelemben. Csapattársa, Sergio Pereznek sem volt könnyű időmérője: technikai gondja ugyan nem volt, ám így is csak a 11. rajtkockát csípte el.
A vasárnapi verseny előtt aztán az FIA hivatalos közleményben erősítette meg, a parc ferme szabályainak eleget téve a Red Bull mindkét autójában kicserélte a belső égésű motort, a turbót, a hőenergia-visszanyerő rendszert [MGU-H], a kinetikus energia-visszanyerő rendszert [MGU-K], így Verstappen és Perez is az idei harmadik ilyen komponenseket használja. Egy szezonon belül hármat lehet felhasználni ezekből az összetevőkből, és ahogy korábban Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már utalt rá, várhatóan a szezon későbbi felében rájuk is rajtbüntetés vár egy újabb motoregység beépítése miatt. Most azonban még megtarthatják rajtpozícióikat a versenyzők.
Verstappen és Perez emellett vadonatúj kipufogórendszert is kapott – az idei hatodikat, ebből összesen nyolcat lehet felhasználni egy idényen belül.