Leclerc a 3. helyről vágott neki a futamnak, majd a lágy abroncsoknak hála George Russell elé került, és kényelmes lemaradással követte csapattársát, Carlos Sainzot. A biztonsági autó pályára küldésével azonban a monacói több pozíciót is veszített, a futam utolsó szakaszában pedig a friss közepes keverékű gumikkal köröző Mercedesek el tudtak menni mellette.
A Ferrari versenyzője végül a 4. helyen ért célba, a futamot követően azonban elárulta, problémája támadt a V6-os erőforrás túlmelegedésével, ezért a biztonságra ment rá a végén.
„Az egész arról szólt, hogy célba érjek az autóval, mert az túlmelegedett mindenhol” – magyarázta Leclerc. „Szóval a tempó nem volt reprezentatív. Az volt a lényeg, hogy célba érjek, előtte viszont a tempó rendben volt. Jól menedzselte a futamot a csapat.”
„Főleg a motorhőmérséklettel volt gond, tudtuk, hogy az kritikus. És azzal is tisztában voltam, hogy a Szingapúr mindig kritikus a verseny szempontjából. Miután a két Mercedes megelőzött, nem volt értelme nyomni neki, szóval úgy döntöttünk, hogy hazahozzuk az autót.”
A 25 esztendős versenyző beszélt arról is, szerinte a Scuderia tökéletesen dolgozott Szingapúrban – ennek köszönhető Sainz győzelme is.
„Úgy gondolom, tényleg nagyon jól menedzseltük a versenyünket. A lágyakkal pontosan ezt akartuk csinálni, elvenni a pozíciót George-tól, majd némi előnyt adni Carlosnak, hogy képes legyen egy körrel később kiállni, mint én, anélkül, hogy elveszítené a vezetést. Pontosan ezt tettük, de sajnos a biztonsági autó miatt hátrányba kerültem, mert 4-5 pozíciót veszítettem miatta.”