Mutatjuk az F1-es csapatok imolai fejlesztéseit - F1VILÁG.HU

Mutatjuk az F1-es csapatok imolai fejlesztéseit

HIRDETÉS
Számos csapat komoly fejlesztésekkel érkezett meg a Forma-1-es világbajnoki sorozat következő helyszínére, az Emilia-Romagna Nagydíjra! Megmutatjuk, pontosan milyen újításokkal készült a mezőny az imolai hétvégére.
Ferrari SF-24, Imola

Miközben a McLaren már a két héttel ezelőtti Miami Nagydíjon bevetette idei első komolyabb fejlesztési csomagját, a legtöbb istálló csak az első európai hétvégére érkezett újításokkal. Ennek a logisztikai egyszerűség mellett egyéb oka is volt, mégpedig az, hogy az előző két versenyhétvégével ellentétben Imolában a szokványos formátum szerint bonyolítják a programot, három szabadedzés áll tehát a csapatok rendelkezésére.

ASTON MARTIN

A legtöbb újítással a Red Bull, a Ferrari és az Aston Martin érkezett Emilia-Romagnába: utóbbi istálló egy vadonatúj első szárnyat és orrszerkezetet tesz fel versenyautóira, de jelentős mértékben módosított az AMR24-es padlólemezén, diffúzorán, hátsó felfüggesztésén, valamint az autó motorborításán is. A diffúzoron elvégzett módosításokkal természetesen az áramlási karakterisztika javítását tűzte ki célul az Aston Martin, míg a módosított motorborítás ugyancsak a leszorítóerő növelését szolgálja, figyelembe véve az autó hűtési igényeit az imolai versenyhelyszínen.

RED BULL

Ami a Red Bullt illeti, az osztrákok szintén sok területén megújították az RB20-ast: az első szárny terelőelemeit újratervezték, és módosítottak a padlóéleken is, hogy lokálisan nagyobb leszorítóerőt tudjanak biztosítani, megtartva a rendkívül kritikus áramlási stabilitást. Az energiaital-gyárosok változtattak az autó hátulján is, hogy hatékonyabbá tegyék a hátsó fékek működését Imolában. A Red Bull tájékoztatása szerint az autó orra is módosult, ez a változás elsősorban az új szárny miatt történt.

FERRARI

A legnagyobb várakozás kétségkívül a Ferrari fejlesztési csomagját előzte meg: a maranellóiak múlt héten, Fioranóban már kipróbálták az újításokat egy filmforgatás erejéig, most azonban éles körülmények között is tesztelhetik azokat.

A maranellóiak egy új első és új hátsó szárnnyal érkeztek idei első hazai versenyükre, a legszembetűnőbb változás azonban az oldalszekrényeknél, az autó légbeömlőin történt. A változtatás célja elsősorban az volt, hogy a padlóélek felett elhaladó légáramlatok minőségén javítsanak, és egy terelőidom is felkerült a fejvédő bukókeret mellé.

A Ferrarinál átdolgozták a motorborítást is annak érdekében, hogy jobb áramlást biztosítsanak az SF-24-es hátuljának, és a hűtőkimenet profilján is változtatott az istálló. A csapat tájékoztatása szerint a padlóélek, valamint az autó diffúzora is módosult a korábbiakban alkalmazott megoldáshoz képest, a cél természetesen a leszorítóerő növelése volt, akárcsak a többi aerodinamikai változtatás esetében. A csapat autójára egy új hátsó felfüggesztés is felkerült.

Hirdetés

MERCEDES

A Mercedes csapata a W15-ös padlólemezén módosított a szezon hetedik versenyhétvégéjére, de az autó hátsó szárnyán, a ‘Beam Wingen’, valamint az autó elején is változtatott. 

Néhány újítással a McLaren is készült, a csapat a hátsó szárnyon változtatott kicsit a nagyobb leszorítóerő elérése érdekében, ennek megfelelően pedig újratervezte az úgynevezett ‘Beam Winget’ is az autó hátulján.

Az említett csapatokon kívül a kisebb istállók is készültek újításokkal az imolai hétvégére: az Alpine autóira új padlóélek kerültek, elsősorban azért, hogy a hátsó kerekek körüli áramláson javítsanak. A Williamsnél a padlólemezen változtattak, akárcsak a Saubernél, míg a Haas a szárnyakon módosított.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Mutatjuk az F1-es csapatok imolai fejlesztéseit
Piastri elmondta, miért kapott közel egy másodpercet Norristól
Hamilton az élen, Verstappen csak 17. Las Vegasban
A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!