Nagy lesz a különbség a Pirelli keverékei között - F1VILÁG.HU

Nagy lesz a különbség a Pirelli keverékei között

HIRDETÉS

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a Forma-1 hivatalos weboldalának adott nyilatkozatában a minap elárulta, mindent megtesznek azért, hogy a bokszkiállásokkal izgalmasabbá tegyék a versenyeket a 2011-es szezon során.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery a Forma-1 hivatalos weboldalának adott nyilatkozatában a minap elárulta, mindent megtesznek azért, hogy a bokszkiállásokkal izgalmasabbá tegyék a versenyeket a 2011-es szezon során.

A csapatok tegnaptól kezdődően Jerezben tovább folytatják a felkészülést az új szezonra, és ezúttal már az összes slick-keverék rendelkezésükre áll az új beszállító jóvoltából.

Paul Hembery, az olasz gyártó motorsport-igazgatója elárulta, jelenleg főként a közepes keverék kiértékelésével foglalkoznak, hiszen annak összetétele sokat változott a tél során, mivel szerették volna tartósabbá tenni őket.

„Az egyetlen dolog, amire itt figyelünk, az az átdolgozott közepes keverék. Egy kicsit tartósabbá tettük. A célunk, hogy egy szettel körülbelül 100-150 km-t teljesítsünk” – mondta a szakember csütörtökön.

Hembery hozzátette, a Pirellit egyáltalán nem aggasztják azok a tények, hogy számos csapat túlzott gumikopásra panaszkodott múlt héten, Valenciában, hiszen elmondása szerint a mezőny kívánsága volt, hogy ilyen összetételű abroncsokat gyártsanak.

„Valójában ez volt a célunk, hiszen ők maguk is ezt kérték. Bizonyos helyzetekben a hátsó gumik kopása túl nagy lett volna és nem tudtuk volna elérni a céljainkat, miszerint 100-150 km-t fussunk velük.”

„Meglehetősen eltérő gumikopást és használati módot tapasztalunk a csapatoknál, de nem szeretnék messzemenő következtetéseket levonni ebből, mert még számos alakulat nem használta a végleges karosszériát. Viszont vannak különbségek a csapatok között.”

A Pirelli nem titkolt célja, hogy 2011-ben a bokszkiállások is nagyobb izgalmat szolgáltassanak a rajongók számára, éppen ezért – akárcsak az elmúlt évben a Bridgestone – ők is két olyan keveréket szállítanak majd a versenyhelyszínekre, melyek között meglehetősen nagy teljesítménybeli különbség lesz.

„Miután a tankolás tiltott, a kiállásoknál jobbára csak kerékcsere zajlik. Reméljük, hogy idén érdekesebbek lesznek majd a bokszutcai események. Természetesen mi is szeretnénk, ha nagyobb különbség lenne a két választható keverék között. Szóval nem néhány tizedmásodperces, hanem legalább fél másodperces különbséget szeretnénk elérni a hétvége során rendelkezésre álló két keverék között.”

Hirdetés

A gyártó egyelőre arról nem adott tájékoztatást, hogy miképp különbözteti meg egymástól a keverékeket a hétvégék során, ám értesüléseink szerint a Pirelli P-ZERO felirat lesz más-más színű az eltérő összetételű abroncsokon.

„Nem olyan szisztémát fogunk alkalmazni (mint a Bridgestone), de még nem teszünk bejelentést ezzel kapcsolatban.”

Hembery emellett elárulta, a Pirelli természetesen az idény közben is folytatja majd a tesztelést, hiszen fejleszteniük kell az abroncsokat.

„A szezon közben mi folyamatosan folytatjuk fejlesztési programunkat. A 2009-es Toyota a rendelkezésünkre áll majd, viszont a leszorítóerő szintet úgy próbáljuk belőni, hogy az megegyezzen a mai F1-es autókéval. Havonta lesz egy tesztünk áprilistól kezdve Isztambulban, a szezon végén pedig vissza fogunk térni Abu Dhabiba, ahol valószínűleg újabb esős tesztet végzünk majd.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nagy lesz a különbség a Pirelli keverékei között
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!