A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli eggyel lágyabb keverékekkel érkezett a második silverstone-i hétvégére, mint a legutóbbi Brit Nagydíjra.
A pénteki szabadedzéseken viszont a versenyzők arra jöttek rá, hogy nagyon nehéz volt életben tartani a leglágyabb, C4-es gumikat, miközben nem volt nagy különbség a köridőt tekintve ezen abroncs, illetve a közepes, C3-as keverék között.
Emiatt pedig az időmérőre jobb választásnak tűnik a C3-es keverék, hiszen a vasárnapi futamon azokkal az abroncsokkal kell rajtolni, melyekkel a versenyzők legjobb idejüket futják a Q2-ben.
Igen ám, csakhogy a leglágyabb keverékből 8 szettet kaptak a versenyzők erre a hétvégére, míg a közepesből csak 3, a keményből 2 garnitúrát.
„Azt hiszem, ez némi fejtörést jelent majd mindenki számára” – mondta a McLaren versenyzője, Carlos Sainz.
„Főleg a Q2-ben, el kell majd dönteni, mit tegyünk. Nem is annyira azt, hogy a lágy, vagy a közepes gumikkal tudunk-e túljutni a Q2-n, hanem inkább azt, hogy milyen gumikkal akarunk rajtolni – függetlenül attól, hogy végül továbbjutunk-e, vagy nem.”
„Kihívás lesz, sokat gondolkodunk majd rajta ma este és holnap. De tetszik, hogy más a gumiválasztás, mint múlt héten, mivel ez kihívást jelent a mérnököknek, a versenyzőknek és a szerelőknek is, illetve a beállításokat tekintve.”
„Kicsit furcsa péntekünk volt, úgy döntöttünk, egész nap a lágyakkal körözünk, hogy spóroljunk a közepes és kemény keverékkel, próbálva kideríteni, mi a legjobb.”
Sainz azt mondja, nehéz volt sokáig életben tartani a C4-es keveréket a szabadedzéseken.
„Nagyon-nagyon nehéz volt, rengeteg volt a hólyagosodás és a szemcsésedés mind a négy keréken, a túlélésre játszottunk.”
„Tudjuk, hogy lágyabb gumik kezelése az autónk egyik gyengéje, szóval meg akartunk bizonyosodni arról, hogy elég időt töltünk a pályán – azért is, mert a hétvégén jó eséllyel a keményebbekre lesz szükségünk.”