A Forma-1-es csapatok technikai vezetőinek egy része azt szeretné elérni, hogy már a következő évtől emeljék meg az autók minimumsúlyát, ugyanis a KERS bevezetésével jócskán megnő a versenygépek súlya, mellyel nehézkessé válik a ballasztok használata.
A Forma-1-es csapatok technikai vezetőinek egy része azt szeretné elérni, hogy már a következő évtől emeljék meg az autók minimumsúlyát, ugyanis a KERS bevezetésével jócskán megnő a versenygépek súlya, mellyel nehézkessé válik a ballasztok használata.
A csapatok már gőzerővel dolgoznak a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) fejlesztésén, amely lehetővé teszi majd a versenyzők számára, hogy a tárolt energia felszabadításával extra lóerőkhöz jussanak a versenyek alatt.
Azonban úgy tűnik, hogy az új rendszer beépítésével az autók összsúlya jócskán megnő, ami több problémát is felvet.
|
Egyesek már hangot is adtak aggodalmaiknak, melyek szerint az eszköz miatt autójuk súlya meghaladja majd a minimálisan megengedett 605 kilogrammos súlyhatárt, így nem fognak majd tudni ellensúlyokat használni, amelyek elengedhetetlenek a jobb súlyeloszlás elérése érdekében.
Mindez még fontosabb lesz a jövő évben, mikor bevezetésre kerülnek a sima felületű abroncsok, amik más súlyeloszlást kívánnak meg, tehát a ballasztok alkalmazása elengedhetetlen lesz.
A legfrissebb hírek szerint az ügyet hamarosan a Technikai Munkacsoport előtt tárgyalják meg a csapatok illetékesei, azonban nem mindenki támogatja a felvetést. Egyesek ugyanis épp abban látják a kihívást, hogy úgy kell megalkotniuk az új rendszert, hogy az a lehető legkönnyebb legyen, és a szabályok változatlanul hagyása még inkább erre ösztönözné őket.
A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn a következőket mondta minderről az Autosportnak: “Úgy gondolom, hogy szívesen beszélünk róla, azonban az is része a kihívásnak, hogy a lehető legkönnyebbre tervezzük a rendszert.”
“A közúti autókban alkalmazott megoldások sem olyan vonzóak, ha nehezek. Egy olyan rendszert akarunk megalkotni, amely hatalmas energia tárolására és felszabadítására képes, amellett, hogy a lehető legkönnyebb. Ez a KERS egyik kihívása.”
“A súlyhatár felemelése egy olyan engedmény lenne, amit nagyon alaposan meg kell fontolnunk, mielőtt rábólintunk. Nyilván megkönnyítené a dolgunkat bizonyos tekintetben, azonban nem vagyok benne biztos, hogy megmaradna a KERS kihívása. A jövő évben úgyis kevesebb karosszéria elem lesz az autókon, amivel súlyt takarítunk meg.”
A Red Bull Racing technikai vezetője, Geoffrey Willis elmondta, először meg kell győződniük a súlyhatár megemelésének pozitívumairól, és csak azután egyeznek bele.
“Nem tudom, hogy végül mennyi autó lesz túlsúlyos, de az egyik probléma az, hogy miként tudják úgy csomagolni a rendszert, hogy az megfelelő súlyeloszlást biztosítson a jövő évi abroncsoknak” – mondta a szakember.
“Sokan már most azért lobbiznak, hogy megemeljék a minimumsúlyt, azonban majd meglátjuk, hogy ez a kérdés napirendre kerül-e a TWG következő ülésén. Meg szeretném hallgatni az érveiket, azonban mi mindenesetre úgy dolgozunk, hogy nem számolunk a súlyhatás megemelésével.”
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen viszont elmondta, csapata számára teljesen közömbös a kérdés, nekik ugyanis teljesen mindegy, hogy miként döntenek a súlyhatár ügyében.
“Teljesen nyitottak vagyunk, mindkét irányban. Ha a súlyhatár marad, akkor ballaszt nélkül is nehéz lesz eleget tenni a szabályoknak. Ha megemelik, akkor mindenki számára ugyanaz lesz a helyzet, így továbbra is lehet majd használni az ellensúlyokat” – mondta a német szakember, aki teljes mértékben támogatja a KERS bevezetését a királykategóriában.