A Mercedes Forma-1-es csapata egyáltalán nem bánja, hogy autójának egy korábbi változatával küldte pályára versenyzőjét, Nico Rosberget az Amerikai Nagydíj időmérő edzésén.
A Mercedes Forma-1-es csapata egyáltalán nem bánja, hogy autójának egy korábbi változatával küldte pályára versenyzőjét, Nico Rosberget az Amerikai Nagydíj időmérő edzésén.
A német versenyző kiábrándítóan szerepelt tegnap, hiszen míg a hétszeres világbajnok Michael Schumacher az ötödik helyről rajtolhat a mai, austini futamon, addig ő csak a tizenhetedik rajthelyet szerezte meg.
Rosberg ennek ellenére úgy véli, jó döntést hoztak, hogy nem a Coanda-kipufogóval, hanem egy régebbi specifikációval szerelt autót vittek pályára.
„Tulajdonképpen egy négy hónappal ezelőtti versenyautót próbáltunk ki” – mondta Rosberg.
„Pénteken pályára gurultunk vele, nem csupán egy körre, de egy hosszabb etapra, és elég jónak tűnt, nem sokkal maradtunk el Michael autójától. Szombaton délelőtt aztán beültem az aktuális autónkba, és úgy döntöttünk, hogy feltesszük az időmérőre a régebbi változatot, hiszen nem lesz majd sok különbség, és esetleg tanulhatunk is valamit.”
„Megtettük tehát, de hátrébb kerültem a rajtrácson, mint gondoltam. Nagyon meglepő, hogy ennyit veszítettünk a teljesítményből.”
„A pozitívum viszont az, hogy sikerült tanulni valamit. Ha pedig megnézzük, hogy mit csinált Michael, és mit csináltam én, akkor kiderül, hogy jól haladtunk a fejlesztési programmal, és elég gyorsan sikerült előrelépni.”
Rosberg az időmérős küszködés ellenére reménykedik abban, hogy a mai futamon sikerül majd javítania.
„Az egyik oka döntésünknek az volt, hogy jobb versenytempóban reménykedtünk, úgyhogy talán erősebb lehetek majd a futamon. Ma nem éreztem így, de nem tudhatjuk.”
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, a tempóhiány a gumik felmelegítésében is problémákat okozott.
„A gumik felmelegítése kritikus volt” – mondta a szakember.
„Az összes autónak sok kört meg kell tenni az abroncsok felhevítéséhez, Nico viszont nem tudta megfelelően megtenni ezt.”
„Ugyanakkor azt gondolom, ez a döntés nagyon fontos lehet majd a jövő évre. Számunkra most az az elsődleges, hogy a téli időszaknak úgy vágjunk neki, hogy pontosan értjük a gumik működését, az autó működését, tehát erősebb helyzetbe hozhatjuk magunkat.”