Ígéretesen kezdődött, ám felemásan ért véget az Alpine Forma-1-es futama Mexikóban. A csapat két pilótája, Fernando Alonso és Esteban Ocon a kilencedik-tizedik rajthelyről várta a futamot, ám végül csak Ocon jutott el a kockás zászlóig. Ez különösen fájó eredmény Alonso számára, aki a futam első felében kiválóan érezte magát az autóban, és sokáig ő vezette a középmezőnyt Valtter Bottas előtt.
Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint benne volt a pakliban, hogy eredményes hétvégét zárnak Mexikóban.
„A verseny a terveink szerint zajlott, mielőtt szokás szerint jött a fordulat. A stratégiánk úgy működött, ahogy szerettük volna. A közepeseken kezdtünk, volt egy jó rajtunk, aztán elnyújtottunk az első etapot, mivel tudtuk, hogy a közepesek erre alkalmasak. Tudtuk, hogy ha a McLaren elé kerülünk, akkor képesek leszünk előtte maradni, mivel jobb versenytempóval rendelkezünk. Bottast is el tudtuk kapni, pedig ő jóval előttünk járt. Amint elé kerültünk, a helyzet kézben tartása volt a cél.”
Azonban a pilótáknak végül nem csak a pozíciót kellett kézben tartaniuk. Alonso motorjában hatból csak öt henger működött, így a verseny körülbelül egyötödét hibás motorral teljesítette.
„Fernando egy másodperccel lassabb köröket autózott a hőmérséklet és a fékek miatt. Tudtuk, hogy vele nehéz lesz célba érni. Próbáltunk vele elbotorkálni a célig, de ez nem sikerült. 13-14 körön keresztül gondja volt, mielőtt megállt. Esteban azonban jó munkát végzett, és a két McLaren elé került.”
Az Alpine egyelőre nem tudja, pontosan mi történt Alonso motorjával, ahogy azt sem, Ocon autójából miért szivárgott a hűtővíz.
„Nem ugyanazok az emberek készítik elő Esteban és Fernando motorjait, cserélgetjük őket” – árulta el Szafnauer, aki szerint a problémák ellenére jól döntött a Renault, amikor a motorfejlesztések befagyasztása előtt a teljesítmény kihegyezésére helyezte a hangsúlyt. Idén ugyanis már csak az erőforrások megbízhatóságán javíthatnak a motorgyártók.
„Ez még azelőtt dőlt el, hogy ide jöttem volna, de szerintem helyes döntés volt. Tudatos döntést hoztunk a teljesítmény javítása érdekében. A megbízhatósági problémákat a felmerülésük sorrendjében orvosoljuk, mivel az FIA ezt megengedi” – tette hozzá Szafnauer.