Nem lehet büntetlenül félreállni a leintés után - F1VILÁG.HU

Nem lehet büntetlenül félreállni a leintés után

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtök este hivatalos közleményben erősítette meg, 2014-ben szigorít az üzemanyag-ellenőrzésre vonatkozó szabályokon, így a versenyzők nem parkolhatják majd le autóikat a levezető körben annak érdekében, hogy spóroljanak a benzinnel a futam utáni ellenőrzésre.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtök este hivatalos közleményben erősítette meg, 2014-ben szigorít az üzemanyag-ellenőrzésre vonatkozó szabályokon, így a versenyzők nem parkolhatják majd le autóikat a levezető körben annak érdekében, hogy spóroljanak a benzinnel a futam utáni ellenőrzésre.

A csapatok és a motorgyártók tisztában vannak azzal, az előttünk álló idényben óriási kihívás vár rájuk, egyrészt azért, mert maximum 100 kg-nyi üzemanyaggal kell teljesíteniük az idei versenyeket.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának, valamint a Motorsport Világtanács eheti ülését követően döntés született arról, hogy a leintést követően a versenyzők nem parkolhatnak majd le autóikkal büntetlenül a versenypályán.

Az FIA által kiadott kommüniké kimondja: „A versenyzők nem állhatnak meg a levezető körben annak érdekében, hogy spóroljanak az üzemanyaggal a mintavételezéshez és az elemzéshez: ez nem lesz elfogadható magyarázat.”

A szabályváltozást az F1 Bizottsága hagyja majd jóvá a későbbiekben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) számos más kérdésben is döntött csütörtökön. Ennek megfelelően az öt másodperces időbüntetéseket a versenyzők közvetlenül tervezett bokszkiállásaik előtt tölthetik le, még mielőtt autóikon elkezdenének dolgozni a szerelők. A tíz másodperces időbüntetéseket viszont – ahogy eddig is – teljesen különálló kiállásként kell kezelni.

Az érintettek megállapodtak abban is, 2014-ben a csapatok összesen hatszor szeghetik meg a kijárási tilalmat büntetlenül – korábban erre kétszer volt lehetőség, az új autók és motorok miatt azonban enyhítettek a szabályozáson.

A tavaly történt nürburgringi baleset után – amikor is Mark Webber elszabadult kereke eltalált egy kameraman – az összes csapattagnak sisakot kell viselni a bokszutcában már az időmérőn is.

A nehezebb Pirelli-abroncsok miatt az autók minimumsúlyát 690 kg-ról 691 kg-ra emelték.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!