Az elmúlt hetekben vált nyilvánvalóvá, a Mercedes egy trükkös megoldást alkalmaz versenyautóin, melynek segítségével az egyenesekben képes lejjebb szorítani a hátsó hasmagasságot – ezáltal kisebb légellenállást, illetve ebből fakadóan nagyobb végsebességet tud elérni. A megoldásról részletesebben ebben a cikkben írtunk.
Természetesen nem a Mercedes az egyetlen, mely trükközik a hátsó felfüggesztéssel, számos más csapat – így a Red Bull – esetében is látható, hogy a versenyautók hasmagassága a sebesség növekedésével arányosan csökken, a világbajnok istálló azonban kétségkívül rendkívül hatékonyan alkalmazza saját rendszerét.
A Red Bullnál pedig nem is tervezik, hogy tiltakoznak ellene.
„Soha nem mondtuk azt, hogy nem gondoljuk szabályosnak, ezért semmi okunk tiltakozni” – mondta a szakember Austinban.
Horner ugyanakkor rámutatott, miközben a Mercedes rendszere Texasban nem volt annyira hatékony, az idén debütáló dzsiddai versenypályán komoly előnye származhat belőle a rivális istállónak.
„Olyan dolog ez, ami már jó ideje használatban van. Láttuk már náluk korábban is, de nyilvánvaló, hogy amit Törökországban láttunk, az elég extrém verzió volt, amit az a pálya megengedett. Bizonyos pályákon nagyobb hatása lesz majd. Itt, Austinban kevésbé volt hatékony, de például Dzsiddában nagyon erőteljes lehet.”
A Red Bull egyébként Austinban 23 pontra csökkentette hátrányát a Mercedesszel szemben, míg Max Verstappen 12 pontra növelte előnyét Lewis Hamilton előtt.