Nem úgy van az? Reagált az FIA a Red Bull kritikájára! - F1VILÁG.HU

Nem úgy van az? Reagált az FIA a Red Bull kritikájára!

HIRDETÉS
Reagált a Red Bull kritikájára a vasárnapi Portugál Nagydíj után a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi.
PORTIMAO, PORTUGAL - MAY 02: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35M Mercedes on track during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional Do Algarve on May 02, 2021 in Portimao, Portugal. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok a pályahatárokkal kapcsolatos szabályozást bírálták, szerintük ugyanis az egyáltalán nem következetes.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt mondta, muszáj lesz változtatni valamin, mert az nem járja, hogy ők elbuknak egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört, miközben mások büntetlenül előzhetnek a pályán kívül.

„Mostanra elveszítettünk egy győzelmet, egy leggyorsabb kört és egy rajtelsőséget” – mondta dühösen Marko a német Sky Sportnak nyilatkozva a leintés után. „A jó dolgok hármasával jönnek… Remélem, hogy ezzel vége is…”

„Valaminek változnia kell. Vagy meghúzzuk a határokat a kerékvetőkkel, vagy sóderággyal, vagy bármivel… Ha szélesen veszel egy kanyart, így automatikusan büntetést kapsz!”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rámutatott, miközben őket büntették a pályahatárok átlépése miatt, Lando Norris büntetlenül megúszott egy hasonló esetet.

„A pályahatárok jelentik a küzdelem csontvázát, nemde? És a következetes alkalmazásuk” – mondta Horner.

„Sergiót a pálya határain kívül előzték meg. Kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, és az, hogy ennek az alkalmazása egyik napról a másikra változik, frusztráló. Sergio is nagyon frusztrált volt emiatt.”

A versenyt követően megvizsgáltuk a Perez – Norris incidenst, mely a 7. körben, a biztonsági autó bokszba hajtása után történt: Norris épp üldözte Perezt, a 4-es kanyarban pedig valóban kiszélesítette a pályát, így a következő kanyar előtt szélárnyékba tudott kerülni, majd tisztán megelőzte Perezt.

Michael Masi, az FIA versenyigazgatója épp erre hivatkozva reagált a Red Bull álláspontjára.

Hirdetés

„Ezt az esetet jelezte a Red Bull a verseny során, mi pedig megvizsgáltuk, és nem, Lando nem előzte meg Sergiót a 4-es kanyarban, a pályán kívül. Az előzés féktávon történt az 5-ös kanyar előtt, a DRS-zóna végén” – fogalmazott Masi.

A szakember említést tett arról is, Verstappen gyorskörét végül azért vették el, mert a 14-es kanyarban is figyelték a pályaelhagyást, ahogyan azt jelezte is a szombati versenyigazgatói tájékoztatóban.

„Felülvizsgáltuk a pénteki eseményeket, és a 14-es kanyart jobban kihasználták. 2020-ban ez nem volt gond, 2021-re viszont az lett. Ennek eredményeképp pedig minden versenyzőnek azt az utasítást adtam, hogy a piros-fehér kerékvetőt ugyanúgy használják, ahogy az 5-ös kanyarban.”

„Viszont jeleztük nekik, hogy amennyiben tartós előnyhöz jutnak – tehát megelőznek egy autót, gyorsabbak lesznek egy miniszektorban, vagy ilyesmi –, akkor megvizsgáljuk a dolgot.”

Masi szerint Verstappen egyértelműen kiszélesítette az említett kanyart.

„Megnéztük a futam után, és teljesen világos, hogy Max a pályán kívül volt, és mindenkinél gyorsabb volt abban a miniszektorban, és ennek eredményeként megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami világbajnoki pontot ér.”

A versenyen egyébként 18 köridőt töröltek az 1-es, a 4-es és a 14-es kanyarok kiszélesítéséért.

„Számos köridőt töröltünk a futam során. És töröltünk néhányat az időmérőn is. És nyilván a szabadedzéseken jóval többet, ahol nem volt semmiféle hatása ennek.”

„Szerintem ez azt mutatja, hogy mindenkivel kapcsolatban egyenlően kezeljük a pályahatárokat. Ráadásul ugyanúgy tettük, ahogy jeleztük a versenyigazgatói jegyzetben is, különösen a hármas verzióban, amit szombat délelőtt küldtünk ki, és ami azt követően történt, hogy megvitattuk a versenyzői értekezleten, hogy mit fogunk, illetve mit nem fogunk tolerálni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nem úgy van az? Reagált az FIA a Red Bull kritikájára!
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!